Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1451 ggr
deboramarias
2013-11-07 11:11
0

Badsand

Alltså badsandet, är det till som en toalett också? eller ska man både ha badsand och en toalett till sin hamster?

[GeeGee]
2013-11-07 12:05
0

Alltså för att hamstern endast ska kissa på ett och samma ställe så har man en toalett, väldigt hygieniskt =)

Och det man då brukar ha i toaletten är finkornig Sand, som så brukar kallas för badsand.

Sen brukar hamstrar villa gräva och ha sig och om man vill kan man även ha en stor låda med mycket Sand i så de kan tvätta sig ordentligt och gräva =)

deboramarias
2013-11-07 13:47
0

#1 Jaha okej då förstår jag, tack! vart köper man sån Sand och vilken är den bästa sanden?

Fiona1234
2013-11-07 15:29
0

#2 Jag har bara en sandlåda :). Jag har 6 st hamstrar och använder ca 0,5kg Sand om dagen så köper jag 25kg Sand från Jula för 59kr, det är den billigaste sanden jag har hittat och den funkar kanon bra! Chinchilla Sand kan man kanske köpa om man tex bara har en hamster då 1kg chinchilla Sand här i '' min '' djuraffär kostar 59kr vilket är lika mycket som Julas Sand. Chinchilla Sand använder många och det är den finkornigaste sanden :) Jula Sand är lite mer grovkornig :).

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Älskamig]
2013-11-08 19:34
0

Finns även vanlig hamster-toalett-sand, och det använde jag, då min hamster inte brydde sig om vanligt badsand. :P

Tache
2013-11-09 11:58
0

Jag använder Husses kattsand till toalådorna eftersom vi har katt också,den är dammfri och fungerar jättebra.I badlådan har jag badsand som finns att köpa i lösvikt i de flesta Zoo butiker och är ganska billig jämfört men förpackad Chincillasand.

Cafesinner
2013-11-09 14:58
0

Mina använder det främst som toalett men om det är stort nog brukar de hålla kisset till ena sidan och tvätten till andra:)