Toalett sand
det finns sandlådesand på bl.a jula, hornbach och biltema som mna kan använda. :)
Jag använder samma som #1 skriver om. Har haft både Biltema och Bauhaus Sand. Funkar fint båda två, och en förpackning räcker ju ganska länge. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Ta Sand från stranden! Billigt och bra!
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
#3 borde det inte vara vara lite väl smutsigt Sand från stranden? Fast det kanske är lika smutsigt när man köper x)
#3, finns det inte smuts i? och diverse föroreningar? osv
Om man köper från Biltema: Vilken sorts Sand och hur mycket kostar den?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Var kommer sanden ifrån från början?:) Jag menar var kommer den ifrån om inte från stranden:)! Jag brukar ta från ett ställe ( en liten sandbacke ) precis innan vassen kommer och där är det aldrig någon och det är ganska långt från vattnet, men är kanske inte så bra, vad tror ni? Jag silar sanden noga innan jag ger den till hamstrarna, tror ni det går bra då? Förlåt om jag förstör tråden blev bara lite orolig! Så här ser den ut:
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Sanden som säljs har kanske gått igenom olika reningsverk? :)
Live
Laugh
Love 
Ja, kanske det, men dom kissar ju bara i det och "i det vilda" så har den ju inte det!:) Tror ni att det är farligt ändå? Förlåt om jag förstör tråden! Jag menar inget illa blev bara lite orolig!
Tack för svaren allihopa! :)
Jag tror inte att dina hamstrar/hamster tar skada av strandsanden! De äter ju det inte, och du tar ju där ingen är ;)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
#9 Näe, men hamstrarna i det vilda har nog en annan bakteriekultur är våra tama har också.
Men om du silar, och du har sett att det gått bra, så är det kanske ingen fara. Vill du vara mer säker så kan du ju koka/frysa sanden innan du ger den till hamstern, så har du ju gjort vad du kan för att rena sanden. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag känner många som brukar använda kattsand som toasand, och det är ju smart eftersom det suger upp bra. Så det funkar också, fast se till så att det inte är stora "gryn" istället för sand, annars blir det lite knasigt! (Fast "gryn" kanske är att föredra om hamstern är långhårig…)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Tack så jättemycket! Tack gör tippsen, ska nog börja frysa den också!
Vad för kattsand kan man använda? Vilket märke m.m.?
Jag köper Sand i lösvikt på grizzly zoo butiker om du har nån sån i närheten :) då kostar den 69:- för 3 kilo och den är jätte fin och bra :)
#16 Tack för tipset. Ja vi har en Grizzly Zoo i närheten. Ska kolla nästa gång jag är där!
Du kan köpa Icas kattsand med doft ( luktar inget). Den är fantastiskt bra och kostar 60 kr för 5 kg.
#18 Tack för tipset. Ska kolla nästa gång jag är där.
Är det inte så att kattsand är farligt för hamstrar? :) Jag köper i någon affär. Tror det var Jula. Haha! Billigt pris för 20 liter ;)
Hälsningar mig, Brownie och Ville 
#21 ja, det har jag med :)
Hälsningar mig, Brownie och Ville 
Har samma som #21, men har 6 hamstrar och en kull på gång, så det går åt. Men om man bara har en hamster så kan man kanske köpa en lite dyrare Sand om man vill skämma bort dom med fin chinchilla sand 😉!
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#23 Precis. Jag har 2 hamstrar, så det går ju åt ifall man köper chinchilla Sand, som jag brukar göra.
#24 Ja, då går det åt fortare, när jag hade tre så hade jag också samma Sand, så kör på det tycker jag, håller länge, och det är billigt 😉!
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#24 när jag bara hade två så hade jag också den sanden och den är verkligen super! :)
#26 Vilken Sand snackar du om?
Den jag skrev i #21