Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1710 ggr
MarieMarguerite
0

Ögonproblem, hjälp!

Hej. Idag när jag skulle ta upp min lilla dvärghamster så tyckte ja att något såg annorlunda ut.. Hon är vit i färgen runt ögonen men runt ena ögat ser det ut som det är ljus rött/brunt och hon har inte ögat riktigt helt öppet.. Hon verkar pigg som vanligt. Jag är jätte orolig att det är nå allvarligt.. Vad ska jag göra? :(

jossa5
0

Kan du fota henne? Det kan hjälpa oss att hjälpa dig. Annars så skulle jag föreslå att du ringer till veterinär och ber om hjälp via telefon.

Roslagstulls Djurklinik ska vara väldigt bra med smådjur. http://www.djurklinikenroslagstull.se/

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

03idaber
0

Ring också fråga en veterinär eller ta henne till en så de kan undersöka ögas det kan vara ögoninflammation som jag tror är allvarligt hos hamstrar

MarieMarguerite
0

Hon ligger och sover just nu, ska titta på henne igen när hon vaknat och se om det blivit värre.. Fota henne är i princip omöjligt då hon aldrig sitter still! Men de ser ut som en 1 mm rand runt hela ögat som är svagt rödbrun och hon öppnar kanske ögat till 80% Nå, ska som sagt kika å ringa till vettinär å fråga då, tack för länken #1 ska försöka ringa till Strömsholm först dock då ja har turen att bara ha 2 mil dit! Tack för svar ja är så orolig

MarieMarguerite
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ville bara säga att snuff mår bra, de verkar som hon bara hade nå som irriterade ögat som fick det att rinna å därför va de röd brunt runt om.. Nu ser ögat helt tipp topp ut, hon har de öppet å är pigg och glad :)

jossa5
0

Va skönt! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus