Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 2215 ggr
Emma Hamster
0

kan man skaffa hamster om man är allergisk??

Hej! Jag undrar om det är någon som vet om man kan ha en hamster fast man är allergisk!?

Jag vill gärna ha en hamster fast min pappa är allergisk.

Hur ska jag göra?

Någon som vet?

Tack och Hej….🤔

• Redigerat 2021-06-06 10:28 av Herveaux
jossa5
1

Jo, det kan gå bra. Men det bästa är ju om din pappa hälsar på en hamster för att se om han känner av allergi för hamster.

Jag är allergisk mot pälsdjur, mest katt och kanin, men kan ha dvärghamster utan problem. Dom luktar inte så mycket, utan det är mest lite problem när jag städar och byter spån.

Har du någon kompis som har hamster, som ni kan hälsa på? För man kan inte säga att det kommer gå bra, utan att ha provat.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Candela
0

Det beror väl på vad han är allergisk mot?

Jag är allergisk mot vissa pälsdjur, samt kvalster och pollen. Min son är också allergisk mot en del pälsdjur, men det funkar utmärkt för oss båda med hamster.

The Idizen
0

Jag har hamster fast min mamma är allergisk. Förmodligen är det spånet som din pappa är allergisk mot, inte hamstern. Och då finns det sorter som är mer allergivänliga. Se till att han slipper städa buren och dra inte runt spånet i huset. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Cafesinner
0

Jag är allergisk mot pälsdjur och klarar mina två hamstrar bra.. Dock katter och kaniner som är de värsta "bovarna" för mig. Min vän är allergisk hon med, och kan ha en hamster men inte fler. Hon fick sälja sin andra eftersom det blev för jobbigt. Beror nog vad man har för strö osv med.