Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 14747 ggr
Cindy S
0

Bild på långa tänder?

Någon som kan visa bild på hälosamt lång tänder, eller när de är för långa? Samt ger tips hur mana kan kolla? Förra upp överläppen med en penna kanske?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Odette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man kan nog bara dra bak skinnet lite grann så hamstern ser ut som en "kines", då brukar man se tänderna rätt bra..
Hade just tänkt skriva att jag skulle kolla igenom datorn om jag hade nån bild på tänder.. men det hade ju tagit en evighet samt att jag troligen inte har någon.

Så jag fick ta några såna bilder nu helt enkelt hihi Flört

Tänderna ska vara gula, på den här bilden ser man även hur långa undertänderna faktiskt är.. de är inte alltid helt raka.
Här är Jonagolds tänder, mycket fina enligt mig (å vilken snäll hamster hihi, la honom upp och ner å han ba whoooot)

Å här Baileys tänder, de nedre inte lika raka men det är inget fel. Så länge de inte är så böjda så de inte slits när hamstern tuggar/gnager etc.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch, jag får mardrömmarOskyldig

Här är en lite mindre brutal bild

På bilden är Caine endast 12v, så tänderna är inte riktigt "fullväxta"

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Cindy S
0

Jag fick världens snilleblixt igår. Jag filmade Electronica med digitalkameran igår när hon tuggade på en nöt för att kunna se hennes tänder.

Sen upptäckte jag att bildkvaliten är kass. Blir att försöka använda morsans riktiga filmkamera i jul.

Jag hade ingen aning att undertänderna skulle vara så långa. Hon har nu flera grenar, sitt trähus, jordnötter med skal, pellets för gnagare och en sån där stång täckt med nötter och honung för henne att tugga på. Kan det vara nog? Några andra tips om bra saker att tugga på, annars än knäckebröd och hundkex?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Odette
1

#3 Tycker det låter helt tillräckligt, de brukar slipa tänderna ganska bra :) Jag höll inte i mina hamstrar hårt eller så, det är inte så svårt att bara ta en snabbtitt, så man vet att de inte är för långa iaf :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Torven
0

Vår hamster verkar aldrig gnaga, varken på grenar eller hus eller de övriga trägrejerna eller leksakerna vi har åt honom. Bara lite på glasslådan i plast (!) som han har som badkar… Men har får pellets som är knaprig och så gnager han på såna där Crackerstänger, som jag då inte vill låta honom ha jämt och ständigt för de är ju rätt sockriga. Känner de själva när de behöver gnaga eller hur funkar det?