Hur gammal ??
Jag undrar hur gammal en Guldhamsterunge är när dom är lämplig för hämtning och hur stora är dom då ? Vill gärna se lite bilder på hur dom ser ut då ^^

Puttelilutt :)
När de är 6 veckor är de väl redo att flytta, eller har jag fel? :P

#2 Okej vissa lämnar dom vid 5 har jag sett menmen ;)

Jag säljer mina när dom är 4-5 veckor. storleken varierar lite från kull till kull =)

#4 ok
Vid 4 veckor är dom oftast leveransklara, men vissa säljer sina vid 5 veckor :)

#6 okej :)

Som någon innan har sagt. De kan flytta hemifrån när de är 4v gamla. Men själv håller jag dem en vecka till efter att de blivit delade från mamman. Då får jag en ordentlig utvärdering av temperament osv. Tycker att de kan behöva några dagar utan sin mamma fast i sin vanliga miljö innan de flyttar hemifrån.
4 veckor brukar vara aktuellt att en hamster levereras till andra ägare. Från födsel.

#9 En hamster på 3v är alldeles för liten för att ens lämna sin mamma, så där har du tyvärr fel.

Ungarna brukar kunna vara leveransklara vid 4 ½- 5v. ålder.
hälsningar linnea nordlund
uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

Själv tycker jag att 5 veckor är lagom.
Då har jag kunnat kontrollera att varje unge fungerar normalt, äter blandad föda och magen funkar utan reaktioner på ny kost. Dessutom är det en fördel att hamstern, som kommer till ett nytt hem, inte är rädd för händer (ett problem man tyvärr ofta stöter på hos ledsna nya hamsterägare!), utan istället hunnit bli en förnöjsam, kelig och trygg hamster.
Fem veckor tycker jag är bäst fast de ändå får säljas vecka fyra för man kan pröva ha hamster ungarna på ett lämpligt ställe te,x låda (RYMNINGS SÄKER) så att de kan pröva vara utan sin mamma och då får man veta om den är redo om den inte är redo prövar man några dagar senare. Du kanske inte behövde veta det men fyra veckor ska hamstern vara för att klara sig utan sin mamma men fem veckor tycker jag är bäst🐹🐹🐹
#13 Hur vet man om dom inte är redo att lämna sin mamma trots att dom är fyra veckor?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck