NEKTARIN. HJÄLP
Min mamma se gett min hamster nektarin tre gånger denna veckan! Jag har varit hos pappa annars hade jag givetvis stoppat henne. Ska åka till Turkiet ikväll men vet inte vad jag ska göra?! Är så jävla orolig, sitter just nu inne på toan med tårar i ögonen och världens klump i halsen. Hon verkar helt normal, men hon hade nektarin idag nu när jag kom till mamma. Vad ska jag göra? Borde jag vara orolig? En av mina kompisar ska sköta henne nu under veckan vi inte är hemma, känns som att jag inte kommer kunna tänka på annat i Turkiet nu… BORDE JAG VARA OROLIG?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Hur mycket gav hon ungefär? Egentligen är det kärnan som är farlig, men man ska ändå inte ge det för ofta! Håll koll på henne.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Mamma sa att hon bara gav det i små bitar också, men kan ändå inte sluta oroa mig….
Justin Bieber - 23/4 13 
Hon har aldrig fått nektarin tidigare, utan nu har hon fått det tre-fyra gånger den här veckan.
Justin Bieber - 23/4 13 
Hoppas verkligen det går bra…. men alltså, finns det några hamstermänniskor som brukar/har gett sin hampis nektarin? Snälla skriv isåfall…
Justin Bieber - 23/4 13 
Håll koll på henne så hon beter sig som vanligt. Tror annars inte att det är någon fara. Kram ❤️
Skriv en tråd på http://svenskahamsterforeningen.ifokus.se/ och fråga där.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Problemet är ju bara att jag ska til Turkiet som jag skrev.. Ikväll. Men mamma gav henne ju första "dosen" i måndags och hon verkar normal så…
Justin Bieber - 23/4 13 
Om h#n är normal nu så har inget hänt
Har kompisar som ger nektarin till sina hamstrar ibland, inge fel på dem! Man ska nog inte ge för ofta men lite då och då verkar inte göra någon skada!:)
Nej det är inte så farligt, det är mer väldigt starka citrusfrukter ex citron och kiwi som man ska akta sig för, nektarin är inte så farligt
#9 Kiwi är ingen citrusfrukt. Dock är den ju ganska stark ändå, så bör väl undvikas att ge.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#10 Jaha, trodde den var det :) Då tar jag väl citron och lime som exempel, då :p