Avlesförbud?
Jag har en guldhamsterhane (han är 7 dagar) som bara har ett öra!
Grejen är att jag inte vet om det är sedan födseln eller om det är min hona som råkat vara hårdhänt med honom.
Ska han ha avelsförbud eller hur ska jag göra?
//kaos
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Troligtvis kan det vara så att mamman har råkat orsakat detta. Ser det ut som det eller ser det bara ut som att han bara är "lite missbildad"? Är det så skulle jag kalla det defekt, och då kanske man inte ska avla, men det är kanske något man avgör själv? :)
Själva "hålet" där örat skulle sitta syns tydligt men jag kan inte säga säkert om det är mamman som råkat orsaka det eftersom det inte finns någon sårskorpa osv. Jag såg det igår men aldrig tänkt på det förut.
Jag tänkte ändå behålla honom eftersom han bara har ett öra men jag ville bara vara säker på om han fick avlas på eller inte. Det kanske är bäst att han bara är till sällskap utifall att det är en defekt?
Är det ingen sårskorpa alls utan bara en injutning in i örat så är det nog missbildat. Det tar ju ett tag för en sårskorpa att läka och även hon bet av det redan när han föddes så borde det vara någon form av sårskorpa kvar efter 7 dagar
Ja så är det nog :/ Han får stanna hos oss som sällskapshamster, vill inte sälja iväg honom eftersom det finns många oansvariga som nog skulle avla vidare på lillkillen ändå.
Otroligt vettigt gjort tycker jag!!!