Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 516 ggr
BlackandBlue
0

börjar bli orolig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min black silverpearl pojke här hemma har börjat bli fläckig vilket jag inte alls förstår mig på och det går fort nu tycker jag!!  sen har han även fått en svart ring på ryggen inte en helsvart fläck utan en ring. precis under den så har han ingen päls heller och han ser torr ut där kanske även lite irriterad!

bilderna nere till höger är hur ringen är och de två nere till vänster är hur han såg ut när jag fick hem honom för 3 månader sen! de andra är ju hur han ser ut nu men han är inte riktigt så orange som bilderna visar!

någon som hat sett något liknande eller har några funderingar!

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

BlackandBlue
0

glömde nämna att de svart fläckarna är det tippningen på pälsen som är svart! medans ringen så är det längst in/huden som är svart!

// Claudia Bertheau

SandraKtm
0

Undra vad det kan vara? Du borde kanska rådfråga en veterinär. :)

Sandra och hamstern Memkis:)

BlackandBlue
0

jo jag har planer på det men det är nog svårt att förklara för dem, särskilt om de inte är duktiga på hamstrar! så då kommer jag förmodligen att få åka in o kolla honom så tänkte kolla med er här om något hade några tankar! eftersom han inte verkar må dåligt alls o inte har några knölar eller liknande så har jag inga planer på att åka in akut! har köpt hem extra vitaminer och sånt till honom nu med som han ska få!

// Claudia Bertheau

nakuta
0

För det första så vill jag påstå att han är Black yellow och inte Black silverpearl, de mörka ringarna osv är ojämn tippning, men den lilla mörka fläcken vet jag ej, men så länge han inte mår dåligt av det så tror jag inte du ska oroa dig så mycket, men får ju hålla koll och blir det värre med den lilla fläcken så får du söka med honom till veterinären.

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

BlackandBlue
0

okej tack så mycket! visade honom för en annan vuxen som kunde mycket om hamstrar o hon sa att ringen inte såg ut som typ ringorm eller något!

// Claudia Bertheau