Resa med hamster
Hej! Jag och mina föräldrar åka ner till Malmö för att hälsa på min syster och vi kommer sammanlagt vara borta under två dygn. Frågan är nu om jag ska ta med hamstern eller låta henne vara hemma. Om hon följer med kommer hon att vara i en transportbur (samlan får inte plats i bilen) och så kommer hon självklart att få vara ute ut buren i min systers lägenhet flera timmar när hon är vaken. Om hon är hemma så kommer hon inte få komma ut på tre dagar, och hon är vanligtvis ute två tre timmar varje kväll. Eftersom att min hamster är väldigt full av energi tror jag att hon kommer må jätte dåligt av att inte få vara ute under så lång tid. Hur skulle ni gjort?
Sandra och hamstern Memkis:)
Tror faktiskt att det är bättre om hamstern stannar hemma… Rasta den LÄNGE innan ni åker! Men det är vad jag tycker, sätt in extra mycket leksaker och annat roligt så kommer hon bli av med lite energi! :)
du har ingen kompis eller nått som kan se till den en gång per dag eller nått nät du är borta?^^
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Du bör ha någon som kan kolla vatten och mat, för det är lätt hänt att hamstern gräver ner vattenpipen och vattnet sugs upp av spånet.
Tyvärr så har jag ingen som kan ta hand om henne och släppa ut henne :( det är just därför jag överväger att ta med henne. En gång när jag var i London under en helg så släppte jag ut henne i flera timmar kvällen innan och ändå så rymde hon under tiden. Så vet verkligen inte vad jag ska göra :(
Ta me dig henne så. Det hade jag gjort :)
ta med henne. alla djur kräver daglig tillsyn :)
Jag hade tagit med mig henne. Mina får följa med till landet varje helg på vår och sommar. De brukar vara lite rastlösa till en början men somnar efter 30 min ;-)
Okej , då kommer jag ta med henne :) går det bra när ni reser med hamster? :)
#8 ja :) har rest några gånger :) man får bara tänka på temperaturen i bilen :)
Har aldrig haft problem med att de följer med. Däremot brukar jag spänna fast reseburen i bilbältet i fall man behöver bromsa in snabbt.