Ska jag till Vetrinären?
Min hamster nyser hela tiden nu! Det började lite smått för 2 dagar sedan… Vad ska jag göra? Ska jag åka till veterinären? Snälla hjälp!
Hamstrar kan smittas av människor. om människan är förkyld kan det smittas men det går oftast över efter några dagar/en vecka.
Prova att byta spån och dammsuga i det rummen h*n är i. Ha inte fönstret öppet och se om det blir bättre om inte det blir bättre så åk till en veterinär.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Byt botten strö och ha ej något fönster öppet. Ring och rådfråga veterinär för fler tips! Lycka till! =)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#1 tack, det måste vara problemet då jag är förkyld själv. Tusen tack! #2 Tack! Jag tänker nog byta ut spånet :)
#3 om det inte blir bättre imorgon så ska jag ringa. Tack! :)
Ge henne/honom mer bomaterial, så hon kan gosa in sig i värme. Det kan också hjälpa. Men ring vet imorrn, det låter bra. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#6 har gjort det nu, jag hoppas verkligen han blir bättre. Tack för tipset :)
Jag har hört att hamstrar kan göra nysljud ifall dom har ont i nosen också, har din hamster ramlat på nosen nyligen? Ifall din hamster är riktigt förkyld borde hen visa andra symptom också som klibbiga/rinniga ögon, så hen kanske bara har fått en lättare förkylning. Håll hamstern varm så borde det nog gå över :)
Sandra och hamstern Memkis:)