Hamster iFokus

Hamster

Etikettandra-djur
Läst 2087 ggr
[JollyJustin]
1

Vill ha hamster ;(

Hej jag har haft 2 hamstrar o kan en hel del om dem.

Jag vill ha hamster igen, men jag får inte.

Mamma säger nej för att de bara blir 2 o pappa säger nej för att han tror att jag inte kan ta han om dem (jag kan, men han gillar inte djur så mkt) och för att de bajsar i rummet är man släpper ut de -.-

Hjäälp?

jossa5
0

Säger dina föräldrar nej är det inte så mycket att göra. Bara vänta och hoppas på att dom ändrar sig.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

cookiedough101
0

Berätta att hur du känner. Säg att du vill ha lite sälskap och att du känner dig ledsen efter att dina hamstrar har dött. Om du t.ex ofta känner dig ledsen så kan du säga att en hamster muntrar upp dig. Ta bra ansvar. Hjälp till mycket i hemmet. Skaffa en Guldhamster, då blir det ju bara en. Lycka till ;)

[JollyJustin]
0

Tack, Jag fråga om ett djur o han blev lite sur o stack :( Min senaste hamster dog i typ mars så det är ett tag sedan..

[JollyJustin]
0

Jag älskar verkligen djur. Jag känner sorg o att jag är helt tom men pappa fattar inte. Djur är mitt liv, o jag vet inte vad jag ska göra D: !

[JollyJustin]
0

Putt!

jossa5
0

Du behöver inte putta så snabbt. Du har ju nyss skrivit inlägget, och folk har inte hunnit svara. Det kommer säkert mer svar om du väntar.

Mvh,

[JollyJustin]
0

Jaja, Kommentaren hjälper inte

jossa5
4

Näe, men det gör det inte att putta tråden heller.

Mvh,

[JollyJustin]
1

Jaja skit i ;) (jo det hjälper då kommer tråden upp)

Hjäälp!

jossa5
2

Ja, visst, men din tråd ligger bland dom högsta, så då är det ingen mening att putta den. Folk blir bara irriterad av att den puttas upp, och kommer då att strunta i att försöka hjälpa till.

Mvh,

[JollyJustin]
0

Okej , inget prat om det

NinjaKakan
0

Ja det är väl inte mycket att göra åt det antar jag. Kommer du hit och letar upp min rymling kan du ta med han hem ;) skämt åsido så tjat brukar inte löna sig. Säger dom nej så är det nej. Tjat brukar bara förvärra det

[JollyJustin]
0

Okej, det är visst kört då :(

NinjaKakan
0

#13 jag fick inte heller varsesig hamstrar eller råttor när jag bodde hemma. Fick vänta tills jag flyttat hemifrån.

[JollyJustin]
0

Synd, hade du inge djur?

NinjaKakan
0

#15 nä. Marsvin hade jag men dom fick jag Ta över från mina låtsassyskon.

[JollyJustin]
0

Okej

LinneaJohaanson
0

Nu är det så att man inte får putte mer än en gång par dygn. 
Och jag tycker du är lite otrevligt mot Jossan faktiskt. Hon informerar endast om vad som gäller..

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[JollyJustin]
0

Får man inte putta? Vilken regel asså.. 🤔

Det visste inte jag ( om att putta)

Jaha tyck du det men jag tycker det är så sjukt onödigt att kommentera så, jag får väl putta om jag vill..

LinneaJohaanson
0

Man får putta men inte så ofta, det finns ingen anledning att putta så ofta? Ingen kommer att läsa tråden mer för det. 
Du kan ju vara snäll att försöka respektera detta så blir det trevligare stämning på forumet!

Fridborg
3

Vad kan egentligen någon här göra åt att du inte får en hamster?

[JollyJustin]
0

Ville få hjälp, det kan ju finnas hopp väl?

Kan någon låsa/radera tråden denna är förstärd nu

Ingen mer kommentar tack, vet att ni kommer kommentera

LinneaJohaanson
0

Vad är det du vill ha hjälp med?

Fridborg
2

Om jag ska vara konstruktiv istället så är det ju lite saker du kan göra för att övertala föräldrarna.

Du måste ha bra argument varför du vill ha en hamster, inte bara att den är söt.

Skriv en lista på saker du ska ansvara för, hur du tänkte ta hand om den ekonomiskt och vad din plan är med dina föräldrar. Visa att du är mogen att ta hand om en hamster (igen) och tjata inte. ser de en välgjord lista med saker kanske de i varje fall tänker på saken.

Flygandebanan
2

Jag tror att du har en lite dålig attytid mot dina föräldrar kanske? Du går väldigt hårt mot folk som säger till dig och kan inte ta att du gjort lite fel. Jag håller med ovanstående, sköt dig, gör läxorna, städa rummet, hjälp till hemma.. Så kanske du får dig en liten hamster till jul trots allt :')

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se