Vattenflaska eller vattenskål?
Idag blev köpet av och det blev en rysk vintervit dvärghamster på sju veckor, både jag och sonen är jättenöjda. Det jag främst funderar lite på är vattenflaskan. Det är ju väldigt praktiskt med en flaska men i djuraffären har den haft en skål. Så hur gör man, vet den hur man dricker ur en flaska eller bör den fortsätta ha skål? Flaskan är liten men ändå, orkar hamstern putta på stålkulan så den får i sig vattnet?
Jag har flaska till mina hamstrar, en vintervit och två roborovski, och det är ingen fara. Dom dricker ur flaska utan problem. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 Jättebra, då behöver jag inte sätta in en skål utan kan lugnt vänta tills han hittat flaskan? Han kom hem för en halvtimme sen och lär väl sova resten av dagen, allt är ju så nytt än.
Jag använder vattenflaska till min dvärgis. Det går jätte bra, vi har provat skål också men vattnet blir ju så lätt smutsigt! ;)
Live
Laugh
Love 
Ett tips. Börja med att använda båda. Så gjorde jag. Efter ett tag kommer hamstern fatta att det kommer vatten ur flaskan, så när du ser honom dricka kan du ta ut skålen.