Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1549 ggr
Roonja
10

Ot: Måste visa

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Måste bara visa min underbara kanin, silverhagens Mumin! :)

Om någon här har kanin, får ni också gärna visa! 😃

LinneaJohaanson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har också en kanin, har fött upp kaniner men fick sluta pga lägenhetsflytt. Så har en 9½ åring kvar som lever på topp! 
Orkar dock inte filma honom! 

En brunzobel siames dvärgvädurs hane är han!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LinneaJohaanson
0

Mumin var jättesöt! Btw!

Ninwe
0

Åh så söt!! Jag har tre stycken! Filmer finns på min (och min kompis) blogg! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Roonja
0

#1 Åh vilken söt gamling, ser väldigt fräsch ut! 😍

#3 Ska kolla! :D

panini
0

Jättesöta kaniner! Älskar kaniner, så söta och fluffiga! :)

Har haft en kanin, men dog får något år sedan. Hon var inte jättetam eller så men man kunde hålla henne på hennes villkor och klappa henne. Hon var en bestämd dam ;)

panini
0

Ronja: Din video från 2011 Minahamstrar/ mina kullar, hur många burar hade du då? :)

Ninwe
0

Kan du göra en video på hur hamstrarna och kaninen bor?! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Klarar_Hogberg
0

Guuuud vad söt, vill också ha en pussande kanin😍

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Roonja
0

#6 Jaaadu, i alla fall 30 stycken! :)

#7 Visst kan jag göra en video på hur kaninen bor och även gerbilera, men jag har inga hamstrar kvar på grund av papova… :'(

#8 Hahah ja han är så söt. Hihi ja det är mysigt! 😃

panini
0

#9 Okej. De är iaf jättesöta, och stooora! ;)

Roonja
0

#10 Haha ja, stora var de allt! :) Många ungar som stökade ner burarna, tror jag höll på att städa då och så var kameran i vägen så då passade jag på att filma lite. 😉

panini
0

#11 Haha, ja bebisarna är inte så renliga av sig ;P

Elsa
2

Vilken söt en :D

Här är min lilla älskling Molly!

panini
0

#14 Jättegullig! :)

MaaariaS
0

Lägger in en gammal bild på Harry(förra datorn där dom flesta bilderna är finns är trasig)
Harry är en Lejonhuvad, havanna zobel 😍

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
0

Mumin är underbart fin glömde jag skriva 😃

Roonja
0

#17 Åh! Havanna är såååååå fint! Harry passar honom verkligen! Vilken fin liten kille! 😊

#18 Hihih han tackar! 😃

Frosstis
1

Åh fy vad söööt han är, och du med! Jättevacker :D Jag önskar så att jag också fick kanin💋

Roonja
1

#20 Hihihi ja visst är han hihi! 😃 Åh vad snäll du är! Men du är mycket, mycket finare! ❤️ Önskar, för din skull, att du också fick kanin! ❤️

Hamsterlycka
0

Men så himlaaaaa söta, båda ni två! Awwww alltså :') Btw, har du inga hampisar kvar?! Fick dom papova? :( Beklagar verkligen Ronja.. <3

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[etsan]
2

Jag har två kaniner. Jag vet tyvärr inte mycket om de (alltså jag vet mycket om kaniner men inte om deras bakrund) förrutom att de är födda i juni 2010, det är en hona och en hane, de är syskon och är teddykaniner. Jag har tyvärr ingen bra bild på de. De är omplaceringar och vantrevs verkligen i sitt förra hem som tröttnade på de och skaffade hund istället. När de kom till mig så bets båda två jättemycket i början, men sedan kastrerade vi hanen och då slutade han bitas och efter ett tag slutade honan också. Så sorgligt att folk inte kan ta hand om sina djur, men de är väldigt trevliga och tama nu, så allt slit var abbsolut värt det! Istället för att köpa två kaniner från uppfödare som jag redan hade tingat tog jag mig an dessa små pluttar och ja, lite annorlunda blev det, men väldigt bra dethär också!:-) Nu hittade jag förrästen länk till en bild på de när de var ca 1 år, bilden högst upp: http://etsan.blogg.se/2012/june/tjabaloba.html För er som inte orkar trycka där kommer en screenshot! :-)

Roonja
1

#22 Hihihi! 😊 Det är du som är fiiiiiiiiiiiiiiin! ❤️

Tack! <3 Nej det har jag inte. :( Uppfödningen har legat nedlagd sedan 2 Juli för då fick jag svaret om att en hamster hade papova. En vecka senare vandrade mina guldhamstrar vidare. Jag hade då kvar 2 vintervita. De bor dock hos en kompis nu som inte har kontakt med andra hamstrar. :) Men nu har jag dock en skadad robbe här som håller på att bli frisk. :) Hon kommer stanna här sen!

LinneaJohaanson
0

Ja du Ronja, han är väldigt fräsch och pigg för sin ålder. 
Han var nära att dö i vintras. Han kunde inte stå själv eller knappt dricka själv. Det är väl i sådana tillfällen man tar bort sina djur men jag vet inte. Jag brukar inte vara så blödig men ja det är ju han liksom. Så jag kämpade i veckor med snäll mat för magen och vetegroddsolja och kel och kärlek. Efter 3 veckor kunde han sitta och sen gick det bara utför. Nu är han vildare än vildast! Han hoppar hinder igen utan problem. Kan hoppa ca 60-70 cm utan problem precis som innan. Så hoppas nu på mååååånga år till. För utan denna krabat finns det inte ett värt liv känns det som! 🙂

MaaariaS
0

#19 Tack ja havanna är väldigt fint,tyvärr så har hans päls bleknat(pga zobel) men ansiktet,öronen och svansen har fortfarande kvar den fina färgen.

Ja hans namn passar honom väldigt bra,det var det första namnet jag kom på efter att jag såg honom och det är fler som säger att han är en Harry.Min lilla Harry på 1 kg 80 gram ❤️

Vad väger din?

Roonja
0

#25 Åh vad skönt att han klarade dig igenom det med dig! :) Hoppas du får ha honom kvar i många år till! :))

#26 Hihih superfin ändå, smälter ju! 😃

Min kille kommer nog bli ganska stor. :) Han föddes i en kull med 2 och har alltid varit ett litet matvrak. Vid 9 och en halv vecka väger han 780 gram. :)

Roonja
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här har du Ninwe en video på hur Mumin och gerbilerna bor. :)

Ni får ursäkta min hesa röst haha. :)

Anna4077
1

Va sugen man blir så kanin :)

Anna och taxen Max

MaaariaS
0

#27 Tack så mycket ❤️

Oj ja är man ett matvrak så är man 😃

Zvintos
1

Har en goding kvar från den numer nedlagda uppfödningen. Zvintos Benjamin är hans namn, han är en dvärgvädur i den inte så vanliga färgen/teckningen white zobel blå och han är 1 år och 4 månader. Helt underbar herre och han är precis så som jag vill att en dvärgvädur ska vara rent temperamentsmässigt. ❤️ 

Bilden är dock gammal, från han var 8 månader.

Anna4077
0

#31 vilken vacker kanin!

Anna och taxen Max

Roonja
0
[JollyJustin]
0

Fina bilder men du är inne på helt fel sida, detta är hamstrar.

Gå in på kanin ist ;)

Frosstis
4

#34 Det står ju OT, off topic!

[JollyJustin]
0

Jaha visste ej vad det betydde

Roonja
2

#34 Ja som sagt står det OT. :) Ville visa och så ville jag se alla andras kaniner också! 😃

panini
0

#31 Jättesöt! :)

Frosstis
0

Drömde imatt m mumin att han var min kompis kanin men han va i mitt rum o jag ba ååh kolla va sööt xD

Zvintos
0

#32 & 33: Visst är han. 🙂 Hoppas ha möjlighet att ställa ut honom till nästa år och få ett A-kort (vuxenpoäng) på honom, så han kan stambokföras. Tycker det är roligt när det är lite ovanligare färger/teckningar/pälstyper etc som ställs ut.

Roonja
0