Min hamster äter inte!
Jag ger min hamster frukt/fröblanding och pellets. Men han äter bara blandingen, så jag gav honom mer pellets och färre av blandingen. Men han forsatte så, så jag gav honom inte blandingen, utan bara pellets (igår kväll). Men nu äter han inget, så hjälp! Ska jag ge honom blandingen eller kommer han äta tillslut?. Vill att han ska äta både blandingen & pellets (blandingen är inte lika nyttig). Svara snabbt!
Du kan vänta lite till och se om han äter av pelletsen. Jag tror jag väntade tre dagar som längst med min hamstertjej, men hon ville inte, så då fick hon gnagarblandning.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 ok tack ;)
Snälla kan vi sluta med dessa Akut rubriker?
Skriv vad det handlar om istället, annars har vi ingen aning =(
Tack på förhand
#3 förlåt. Jag var bara jätte orolig över att han inte åt. Jag ska ändra rubriken. Ska tänka på det i framtiden :)
Annars kanske du kan testa med ett annat märke? jag kör på: http://arkenzoo.se/smadjur/smadjursmat-tillbehor/smadjursmat/supreme-selective-hamster-350-gr.html
och till min kanin kör jag på kaninvarianterna! Båda två är helt tokiga i maten och äter gärna det (: hoppas din lilla kille börjar äta snart!
Jag har också dom pelletsarna som du har på bilden och min hamster rör inte dom heller men däremot dom pelletsarna som ser ut som hjärtan från samma märke.. Dom älskar hon, så testa dom kanske? För att det inte ska bli tråkigt har jag även köpt lösvikt av torkade ärtplattor, morötter och persiljekvistar! Hoppas detta kan hjälpa! :)
Men hamstercomplete är väl ett tilläggs Foder?
Vi brukar ha vanlig blandning och blanda i comleten som extra då det är animaliskt.
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Ja just de, den från arken zoo som du länkade till här över, den kör jag med.. Mycket populär :)
#7 nej det är ett "full foder" eller vad man ska kallade det. Kollade upp det jätte noga när jag skaffade Roffe. Ts. Ibland gillar hamstrar olika. Just nu väntar han nog bara på den "godare maten". Min hamster åt inte alls av sin mat som han hade från djuraffären. Den han hade som övergångsfoder. Tror han knappt åt något första veckan. Jag va lika orolig som du :) när jag bytte till pelletsen du har åt han massor direkt. Han gillar den och äter den även om han får lite godare mat, men efter den godare ;). Vad har du? Har du en dvärghamster eller guldhamster? Prova att lägga lite mindre i skålen så du ser hur mycket som försvinner. Jag brukar lägga en tesked åt gången som mest. Då ser jag hur mycket han äter. Glöm inte att han säkert har gömt den "goda maten" och äter upp den först :)
Anna och taxen Max
Jag har haft hamster complete sedan jag fick min första hamster. Då hade jag det bara som ett helfoder utan blandning, men sedan när jag fick min andra hade jag bara hamsterblandning, då hon inte ens åt complete. Min tredje hamster blandade jag båda och han tyckte om det, och Ruby som jag har nu blandar jag också till och det funkar hur bra som helst. (Har oftast tre matskålar, en med mest hamsterblandning och lite complete, en med bara complete och en för färskmat). :)
Åhå, då har jag fattat fel. På mitt jobb säljer vi det endast som tilläggsfoder då det är animaaliskt. Så vi säljer endast små påsar som vi packar själva och ja säljer endast som tilläggsfoder!
Tror inte hamstrarna skulle vilja äta det där som ett helfoder faktiskt!
#11 Jasså? Innehåller ju vegetariska fetter också? Min hamster är jätte nöjd med det fast alla är ju olika :) han får ju annat med men det är hans huvudfoder
Anna och taxen Max
Japp! Jo men det innehåller det animaliska också som våra egna fröblandningar inte gör så då är detta ett bra tilläggsfoder.
Oj vad roligt att höra, har faktiskt aldrig hört någon som fått det att fungera! 😃
13 Jasså? :p va lustigt
Anna och taxen Max
#13 fungerar för mig med! Jag blandar själv, men ungefär 1/3 av blandningen är hamster complete och detäter de nästan BARA! :-)