Kvar i bilen under resan?
Hejsan!
jag och min hamster Doris ska flytta från Gotland till Stockholm om två veckor och jag har en sak som jag vill fråga inför flytten. Tror ni att det är bäst att lämna hamstern i bilen på bildäck under resan eller ska jag boka en djurplats på båten och sitta med henne där? om jag lämnar henne i bilen så kommer jag att kunna gå ner och titta till henne en gång under resan (som tar 3 timmar). jag skulle kunna lägga en filt över buren också. Om jag tar med henne upp så kan jag ju ha uppsikt över henne hela tiden, men hon kommer att få sitta tillsammans med en massa hundar och katter som låter istället. Det brukar kunna bli ganska fartfyllt bland djuren på båten.
Vad tror ni är bäst för Doris? Sitta i bilen och höra motorljudet eller sitta i djursalongen och lyssna på bråkande hundar?
/Therése
Jag tror att det är bäst att hon sitter i bildäcket. Om sitter vid massa djur kan hon bli väldigt skrämd. Men det kan ju bli väldigt varmt, eller kallt i bildäcket. Så om du tycker att det bli för varmt eller kallt så ta ut henne. Det är i alla fall vad jag tycker. P.S Vad kul att du ska flytta ;)
Jag skulle faktiskt oroa mig för temperaturen på bildäck, så jag hade nog gjort valet att ta hamstern med mig.
Men hur kallt ska det vara för att man ska börja oroa sig? jag kan ju alltid ringa till Destination Gotland och fråga hur kallt det brukar bli nere på bildäck.
Det kan ju även bli väldigt varmt?
Dock tycker jag att det varit väldigt kallt på bildäck de gånger jag åkt (hösten). Men kan du ta upp honom annars då om det blir fel temp?
Nu har jag ringt till Destination Gotland och pratat med dem i alla fall. De sa att det är ungefär samma temperatur på bildäck som detär utomhus. Det är ju ganska snart jag ska flytta, så det kommer nog inte vara så kallt ute. Jag ska dessutom åka mitt på dagen. om jag ger henne jättemycket papper att boa in sig i så kanske hon klarar det? och om jag märker att det blir kallt (eller varmt) så kan jag ju ta med henne upp på däck.
Ja men då borde det ju vara lugnt då kanske :)