Alla dessa dumma människor....
Herregud, är det okej att sälja en guldhamster unge vid denna ålder?! Någon som vågar sig på att gissa hur gammal den är? Runt 2 och en halv - 3?
http://www.youtube.com/watch?v=eYBY52oxE20
Och jag anklagar absolut inte köparen, utan syftar mer på att säljaren som sålde djuret verkar mkt okunnig. Medarbetare får gärna ta bort länken om detta inte är okej.

Den kan vara över 4 veckor med, det är så olika hur ungar utvecklas, det är jättesvårt att säga. Jag skulle inte tro så liten som 2.5 vecka, den ser alldeles för utvecklad ut för det.
Det är olika i olika länder hur tidigt man säljer ungar, jag har en hamsterbok där det står att ungarna är färdiga att flytta från mamma när de är 21 dagar (alltså exakt 3 veckor).
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
I videon säger hon att den är 3-4v gammal och född 7 juni :)
#1 Tycker dock den ser väldigt liten och tanig ut och skulle själv om jag var uppfödare inte släppa iväg en sån så pass tanig unge även om den var 4 veckor, men tyvärr är det olika djurhållning i olika länder. Oj 3 veckor är ju inte gammalt direkt!
#2 I en annan video som jag hittade nu sa hon att ungen 3 veckor gammal så då borde väll det stämma.
#3 Ja i videobeskrivningen står det att ungen är född 7juni och klippet laddades upp den 28juni så 3v. Alldeles för litet tycker jag också!