Rast/gosning av hamster
Hur många minuters (timmars?) gosning lägger ni på er hamster varje dag? Och hur många timmar (minuter?) får de springa fritt på t.ex golv eller i hage varje dag? :)
Det är lite olika från dag till dag, men dom brukar få springa löst i mitt rum (inte alla samtidit såklart) i ca. 1 timma varje dag och har jag inte tid blir det såklart mindre eller mer osv. Gos blir väl lite när som, jag brukar ta upp och gosa några minuter när jag ser att dom är uppe. Så jag timar inte direkt att nu ska jag kela två minuter, utan gosar tills dom vill tillbaka vilket man märker ganska tydligt :) Sen så brukar Alexander ställa sig vid min säng och "ställa sig på tå" och kolla på mig när han är nöjd med att springa fritt haha ;)
Min raring är varvat ute i rasthage/springbollen ca 3-4 timmar per kväll. Brukar sätta mig i rasthagen flera gånger under kvällen och kolla om hon vill kela. Om skrutten vill kela brukar hon komma springandes till mig och klättra upp i famnen
Min hamster är lite rolig och gillar inte att bli rastad. Det är bara ibland han har spring i benen. Men han älskar att komma upp och gosa/vara med oss. Det varierar hur mycket han är ute. Allt från 5min till 30.
Anna och taxen Max
Min hamster älskar att gosa han är uppe ungefär 3-4 timmar på kvällen och lite på morgonen :)
Åh =) Jag ska köpa en hamster av en uppfödare om 5 veckor ungefär, men jag vill inte ha ute den på golvet så att den bajsar överallt så ska köpa/göra en egen hage. Har ni några tips på hur man kan göra? :D Längtar så till att ha en sömnig hamster att komma hem till efter skolan! 😍
Hmm cirka varannan dag ett par timmar
Mina hamstrar gillar inte att gosa så mycket, så ca 5 minuter per hamster på gos. Sedan så blir det nog ca 4 timmar i hagen varje dag.
förut hade jag ute henne jättekort tid. kanske fyrtio minuter max, men nu har jag ute henne MINST en timme, och de senaste dagarna (utom igårkväll, var på kryssning då) har det blivit ca 3 timmar. då kommer hon till mig och vi gosar för att hon sen ska springa vidare :)
Ca 1 timme lös i ett rum, sedan hos mig och gosar ca 2 h per dag
Åh, vad bra era knoddar verkar ha det! :D