Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 664 ggr
takykardi
0

så på svansen

För ca en vecka sen köpte jag en sån plastboll som min hamster får springa runt på golvet i. Alltså inte en sån på ställning utan en som faktiskt rullar omkring på golvet.Hon älskar det och jag tycker det är kul då hon får springa av sig lite. Men nu har jag märkt att hon har ett sår på svansen och undrar om det kan va från den där bollen? Jag förstår inte hur det skulle ha gått till för såret är på ovansidan, och man tycker ju att det skulle vara på undersidan om det är från bollen? Men om det inte är från bollen så förstår jag absolut inte var som har hänt. Ser ut som om det kunde vara ett skavsår. Tror att vi ska ta en paus från bollen iaf och se om det blir bättre.
Är det nån annan som varit med om liknande?

Ellenwik
0

Det verkar inte vara så sannolikt att såret kom från bollen om det är på ovansidan! Men bra att du tar en paus från bollen :) Ibland händer ju det att man hittar små sår på sig själv, som man inte hade någon aning om, det händer hamstrar också! Hoppas såret läker som det ska ;)

BlommaHälsningar från oss Blomma

Anna4077
0

Hur mycket låter du henne springa i bollen? Kan vara bra att kanske tvätta av det lite med vatten eller salt lösning. Minns aldrig "receptet". Har det blivit en skorpa skulle jag nog låtit det vara. Som sagt man kan ju få sår från ingenting. Själv får jag blåmärken som en handflata utan att jag har den blekaste var det kommer ifrån.

Anna och taxen Max

takykardi
0

Tack för svaren! Hon har inte sprungit i bollen på 2 dagar nu, men jag märker ingen skillnad på såret så det är nog inte bollen iaf! Hon brukar springa i den typ 10-15 min per dag. Såret har inte blivit värre så det ska väl nog bli bra. :)