Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1056 ggr
totte99
2013-08-29 22:53
8

trist.

jag får mycket kritik här. och folk hackar på mig för att jag lägger upp så många frågor hela tiden. det gör mig ledsen. Jag har nyss fått min hamster och jag fick han akut. jag är ganska ny på det här. håller ni med mig om att det är fel att trycka ner nybörjare?

cleia80
2013-08-29 22:56
1

Absolut! Lycka till med din nya fina lh guldhamster. =)

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

totte99
2013-08-29 22:58
0

Tack :) detsamma.

Fiona1234
2013-08-29 23:14
1

Tycker bara det är bra att du frågar, det visar att du bryr dig :)!

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

totte99
2013-08-29 23:24
0

tack. nu har jag en fråga. jag tog bort bomullen nyss, och skulle lägga i toa papper i huset, så var det slut. klarar han sig en natt utan någonting i huset? orolig

[Cocomo]
2013-08-29 23:27
4

Tycker som #3 att det är bara bra att ställa frågor om det är något man blir osäker på. Frågar man inget så lär man sig inget! 🙂Alla är nybörjare nån gång och man förvandlas ju inte till en hamsterexpert över en natt.  Tycker att det är lite tråkig attityd mot nybörjare på iFokus överlag, folk borde vara glada att dom som inte kan så mycket vill lära sig och göra det bästa för sina djur istället för att ha dålig attityd mot nybörjare! Lycka till med din hamster och var inte rädd för att ställa frågor, det är ju det som forumet är till för! 🙂

[Cocomo]
2013-08-29 23:29
0

#4 Han klarar sig alldeles utmärkt sålänge han har bottensubstratet att ligga på. 🙂

totte99
0

tack. klarar han sig utan någonting i huset över natten?. han hade bomull. men det tog jag bort. pappret är slut.

[GeeGee]
3

Jag är ofta en av dem som blir lite små irriterad på nybörjare som du, men det är för att det är mycket väldigt enkla saker som jag tycker man bara kan söka på, läsa i böcker eller liknande. Om du lägger ut massa nya trådar, ca 5 om dagen, så blir det ganska jobbigt.

Be dina föräldrar köpa en bok om hamstrar, sök på det ock så vidare. Visst får du fråga här men man kan ju försöka att leta fakta först. Många saker finn direkt bara du går på google och söker.

totte99
2013-08-29 23:32
0

Det är inte meningen att skriva 5 om dagen. Ska försöka minska ner.

[Cocomo]
2013-08-29 23:38
2

#7 Har du spån eller så i buren så lägg in lite av det i huset så han inte behöver ligga på burbotten utan någonting. 🙂Annars om du vill att han ska något mysigt så kan du se om ni har någon fleece hemma, t.ex en gammal halsduk eller en filt som inte används längre och klipp remsor och lägg in. Fleece är helt ofarligt att ha eftersom det inte trådar sig så hamstern kan fastna! 🙂

#8 Fast det är väll ändå bättre att hon gör 5trådar här om dagen i ett par dagar istället för att sitta på google och få en massa felaktig information. Flera böcker man kan köpa innehåller också ganska knasig information som man tycker helt tvärt emot nu.. Om man nu tycker att det är lite irriterande så antingen kan man välja att ignorera det och gå in på andra trådar som intresserar en eller så kan man välja att på en snällt och trevligt sätt hänvisa till t.ex en artikel eller en sida där informationen som TS söker står. 🙂Det som är självklart för dig kan vara en hel vetenskap för nån annan som inte har så mycket erfarenhet av hamstrar.

[GeeGee]
2013-08-30 00:19
0

Jag anser inte att jag skrev något dumt. Han frågade ju varför många klankar ner på hans kommentarer och jag var den enda som kom med ett svar.

[Cocomo]
2013-08-30 00:22
0

#11 Ser inte någonstans att jag sa att det du skrev var något dumt utan du skrev bara din åsikt om det hela och sen skrev jag min! 🙂

[GeeGee]
2013-08-30 00:25
0

Jag tolkade det som att jag inte var trevlig och snäll eftersom du skrev "att man på ett trevligt och snällt sätt kan hänvisa till…" Jaja som sagt, jag har min åsikt och därför skrev jag den

[Cocomo]
2013-08-30 00:31
0

#13 Nej, inte så jag menade och jag ber om ursäkt om det tolkades som att jag tyckte du hade varit otrevlig. Det var absolut inte det jag menade när jag skrev det. Har inte läst dom andra trådarna så nogrannt utan bara kikade in i en av dom äldre lite snabbt där någon var väldigt snabb med att skrika troll för att TS frågade vad det var för ras tror jag (inte du utan en annan användare) och det var därför jag skrev så. Skulle varit lite tydligare i min text men börjar bli sent och man rör lätt ihop det när man är trött så jag får skylla på det och hoppas du inte tog illa upp! 😇

Ninwe
2013-08-30 07:06
4

Kan du inte starta en tråd där alla frågor är då? Så kan du bara fylla på där när du kommer på något nytt. Mig spelar det ingen roll om du gör många trådar men om du gör "en för allt" så borde ju alla bli nöjda?! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

The Idizen
2013-08-30 08:49
3

Det är ju bra att fråga, när jag precis hade fått min hamster frågade jag också en massa. 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Anna4077
2013-08-30 10:24
5

Jag tror inte det är dina frågor eller antalet trådar som stör mest utan din attityd när du får svar du inte gillar. Jag menar inte att det är fel att lägga ut trådar med "enkla" frågor. Du undrar och det är bättre att fråga en gång för mycket. Det är bra att du frågar. Men ibland har jag upptäckt att du har en väldigt tråkig attityd som folk irriterar sig på. Om du tänker på det så tror jag din upplevelse på iFokus blir bättre.

Anna och taxen Max

totte99
2013-08-30 10:29
0

okej tack för tipset :)

totte99
2013-08-30 12:27
0

Jag har inte alls tänkt på att jag har en dålig attityd. isåfall ber jag om ursäkt

[etsan]
2013-08-30 14:38
3

Jag tycker dte är bra att du frågar! Men anna har rätt, din attityd kanske inte låter som den bästa ibland, men det är ju så svårt att låta glad i en text…:-D Det skulle bara bättre om man kunde skriva typ "(glatt tonfall) jaha?" Annars kanske någon tänker "jaha" som att man inte bryr sig! Men lycka till jättemycket med din fina guldis!

Anna4077
2013-08-30 20:54
1

#19 inget att be om ursäkt om :) jag vill själv veta när jag gör fel/har fel. #20 själv är jag smile missbrukare :p då brukar folk förstå om man är glad :)

Anna och taxen Max

totte99
2013-08-31 17:13
0

:)