Dagens mat 2
Vad bra att du gjorde en ny, hade själv tänkt göra en fortsättning snart 😉.
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Putt
Tog ingen bild, men idag så får dom gurka, lite tomat och ägg. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Idag gjorde jag något annorlunda och mosade ihop ångkokt Morot, en liten bit böna från trädgården, också ångad, lite kokt ägg och en liiiten bit ost till en liten gegga. Sedan satte jag lite havregryn och Maskrosblad på toppen.
Sedan fick han smaka lite Rödbeta, bara en liten liten bit för att testa. Också den var ångad och helt färsk såklart. ^^
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#5 Får dom äta rödbeta? Vi har det i trädgården så det vore perfekt om dom fick det! och i vilka mängder*? :)
Idag skulle det bli hårdkokt ägg men mästerkocken (jag) som skulle laga till det kolade det ett tag och glömde ta tid och efter ca 2 minuter s trod jag att det hade gått typ 10 minuter. Så jag la upp ägget på bordet för att hugga av det på mitten, men vad hände då? Jo, då blev det äggklet på bänken istället för hårt ägg i skålen. Så istället blev det broccoli för både hamstrar och matte och jag kan siga att de gillade det nog 10000 gånger mer än mig. Tur att de blev nöjda trots äggkaoset kl 8 på morgonen. ;-)
#6 Ja de kan äta rödbeta. :) Hur mycket vet jag inte så jag gav bara en liten bit, i storlek med en nagel ungefär.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#8 okej tack! Förresten (det var visst inte rödbetor skrev fel, så nej jag har inte rödbetor i trädgården :P) Men bra att man kan ge en liiten bit :)

Idag fick mina hamstrar flygande Jacob. Inte Chack för han gillar bara makaroner med korv ^^
Lagar mat till dem minst 3 ggr/veckan. Alla gillar inte samma så blir en hel del stök i köket…