Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1889 ggr
ebbamedruby
0

Ni med kutterspån?

Hej, jag har kutterspån och trivs med det, på alla sätt. Men jag har en fråga, vilket märke har ni och vart köper ni det?

Själv har jag Vitakraft och tycker det är bra, men lite dyrt bara. Skulle köpa en stor idag, men fanns bara 2 så det blev 25 kr för 3,5 liter, inte jättedyrt men ändå. det är 25 kr /vecka.

Så vart köper ni, pris och är ni nöjda?

(Köper absolut inte dobermanns, har haft det en gång och det är hemskt, dammar och usch).

Ninwe
0

Jag har ju inte hamster (vill ha) men jag har det till kaninerna. Jag köper storpack som finns på granngården. Det är typ 21kg (?). Men det kanske är onödigt att köpa sååå mycket till en hamster..! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Ninwe
0

Det kostar runt 100kr och är dammfritt enligt mig iaf. Jag köper inte på just granngården, men det är likadana som finns där. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Frosstis
0

Jag har också haft kutterspån från granngården, 20 kg för 79 kr. Jättebra tkr jag :) nu har jag dock lättströ men nästa gång blir det kutterspån igen. Jag köper en hel bal till mn enda hamster hahah men det håller länge så de e bra :)

ebbamedruby
0

#1 oj! haha det är nog lite väl mycket, hade 14 liter som räckte till två hamstrar i nästan ett år förut haha, så 21 kg vet jag inte. men de kanske har mindre förpackningar?

tack för tipset iaf, 100 kr är ju jättebilligt!

panini
0

Köper 20kg spån på ganngården, 79 kr. Går två stycken i månaden hos mig ;P

[Iyen]
0

Jag köpte 25 kg för 69kr i en hästbutik. Lätt värt det extra jobbet i förhållande till kostnaderna.

ebbamedruby
0

tack!

Flygandebanan
0

Brukar alltid köpa vitakraft.. men just iförrgår var de slut så fick köpa dobermans "dammfria".. äeh.. Dammfria.. Knappast

Min sambo som inte ens är dammallergiker gick igång på det.

Så gör antigen slut på dobermans eller så slänger jag den och köper ett nytt paket från vitakraft ev granngården "Lät bra" :)

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Frosstis
0

Hmm jag har aldrigt haft problem med dogmans? Köpte det mycket innan..

Jessiegirl1811
0

Jag köper en påse med 110L från Lupus. Damma lite när man tar in det i buren annars så är det helt dammfritt. Rekommenderar starkt!

http://ask.fm/JessicaReips

Flygandebanan
0

Oj, menade dogmans.. : ) Det kliade extremt mycket i min näsa.. Kanske var något med just den påsen. 
Vad vet jag, kan dra en sniff och filma om du vill #9.

MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.

Medarbetare på hamster.ifokus.se

Anna4077
0

Jag hade typ viakraft första gången jag köpte spån och det fick jag klåda över hela armarna och det blev damm överallt. Slutade helt med spån och köpte Sand istället. Sedan köpte min sambo dogmans som jag skulle ha till en grävlåda och det funkar jätte bra så jag har faktiskt gått tillbaka till spån igen. Ingen klåda och det dammar men inte så otroligt mycket som de första jag köpte #11 sånt är ju väldigt individuellt. Vissa tål en sak andra inte och inte är påsarna sig lika heller.

Anna och taxen Max

ebbamedruby
0

märkte till min förtjusning att granngården finns 8 minuter från pappas jobb, haha, han får åka dit och köpa :)

dogmans är enligt mig hårt, konstigt och luktar jättemycket trä samt har mycker flisor etc. men det är väl olika, du kanske har fått bättre. 

#10, tack, ska kolla upp det med. :)

Erica❤
1

Använder nickos bästa alspån 80 liter för 279kr väldigt bra tycker jag :)