Bra mat för immunförsvaret?
Hej!
Vet att det finns otaliga trådar om kostråd, men jag har en specifik undran som jag inte riktigt hittar uttömmande svar på :)
Det är såhär; Min hamsterpöjk på 1 år och 8 månader har haft ett svårläkt sår på halsen ett bra tag som inte vill bli bra. Har givetvis varit hos veterinären (flera gånger) som nu satt honom på antibiotika i tre veckor i kombo med noggrann sårrengöring och en speciell salva; är hans sista chans kan man säga 😕. Det jag undrar över är om det finns någon speciell kost han kan få som skulle kunna hjälpa honom bekämpa denna bakterieinfektion? Vet att spenat är bra till exempel men vad mer är extra nyttigt?
Vill ge honom bästa möjliga förutsättningar att bli bra 😓
Hoppas han blir bättre! Vet dock inte riktigt, men Broccoli kanske? :)Hoppas lillen blir bättre!
Tack, hoppas jag med 🙂 Ja, tänkte på mat som innehåller mycket vitaminer, mineraler osv.
Jag tror att det är bra att du ger honom färska grönsaker av olika slag, färska bär, kokt ägg, ost, laktosfria mjölkprodukter, och särskilt sånt som han tycker är gott. Undvik bröd, pasta, ris, och liknande, som inte innehåller så mycket näring. Berätta gärna hur det går!
Miss Emmi's uppfödning
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Jag skulle säga extra vetegroddar och kokt lax (utan kryddor) utöver vad som redan sagts.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Tack så mycket, skall definitivt prövas 😃
Lycka till!
Anna och taxen Max
Tack så mkt! Vet inte om jag inbillar mig men såret ser något mindre ut efter 3 dagars behandling :)
Gör lite gröt nu till honom med vetegroddar i ^^
Heja heja :)
Anna och taxen Max
När min hamster var döende gav min mamma en sån där vattenspruta med lite utblandad honung till honom då honung är lite bakteriedödande. Han överlevde och mår toppen idag :) vet inte om det har med honungen att göra eller om det ens funkar eller om det är bra men…
Kan uppdatera med att såret ser redan mycket bättre ut och jag hoppas det fortsätter i denna utveckling! 🙂