OT flyga med mobil
Imorgon ska jag flyga till Cypern. Kan jag ha mobilen på? Vad händer om jag har flygplansläge? Är inte det också farligt? Om det är farligt borde dem ju beslag ta alla mobiler? Snabba svar uppskattas verkligen då jag åker i morgon! Tack i förhand:)
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Vad är Flightmode?
Flygplansläge. Jag är utomlands nu och jag har flygplansläge på och har inte stängt av mobilen varken vid start eller landning, så du kan ha på mobilen.
#4 tack!:)
Fråga flygvärdinnorna! Då får du veta säkert vad som gäller. När vi åkte till teneriffa för ett par år sedan fick man inte ens ha på flygläge.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag brukar göra såhär
1. Sätt på flygplansläge
2. Stäng av
3. Starta den och ha den, då är ju redan flygplansläge på så det inte stör motorerna.
4. Stäng av vid landning och ha inte på förrän du har gått av planet :)
Bara en fråga.. Varför ska man ens ha på mobilen på ett flygplan? 🤔
#10 Jag menade inget illa xd Jag ser det själv som en för stor risk så jag hade försökt fixa musik på ett annat sätt och satt mig och läst en bok eller ritat eller något. Men alla är ju olika 🙂
#9 jag lyssnar på musik och orkar inte riktigt stänga av den :P
#12 Jag tror nog det bara är jag som släpper all teknologi så fort jag har tillfället till det, som på flygplan. men musik hade nog varit svårt faktiskt 🙂
Med flygplansläge stänger du av radioförbindelsen helt. Dvs att du kan utan problem eller risk för interferens ombord på ett flygplan eller annan plats med utrustningar som riskerar störningar från radiosignaler ha din mobil på flygplansläge :)
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se
#9 vissa är faktiskt tvungna att ta med mobilen kanske pga att man har djur hemma och en som tar han om dem. Om det skulle bli strul. vad gör man då? jag menar det är inte bara för att lyssna på musik och så. Alla hade med sig sin för att vi behövde det. :)
#15 hon menade att varför mobilen ska vara på på ett plan när man egentligen ska ha den avstängd
Men det var ju det jag inte visste?. #16 därför frågade jag.
All teknisk utrustning ska vara AVSTÄNGD vid start och landning. Oavsett om de har radiosändare eller inte. Detta betyder också att mobilen SKA vara avstängd oavsett om den är i flightmode eller inte när planet lyfter och landar.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Vad händer annars?
#19 Om jag inte har helt så kan planet få problem. Blir störningar.
#18 Jo för telefonen har ett flygplansläge så att mobilen ska kunna flyga..
Makes sense… Skämt åsido.
Men egentligen, varför inte bara fråga de flygvärdinnan eller liknande om vad de säger istället?
#21 Ja, man kan ha mobilen igång om den är i flightmode under resan, UTOM under landning och start.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag brukar flyga på min mobil när jag sätter på flygplansläge :D