Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 450 ggr
Tildelou
6

Förundras över hur smart hamstern är :)

Ja, jag har nog aldrig tänkt på att en hamster kan lära sig saker att de är rätt smarta egentligen. Vi har haft Alice i ett par veckor och vi förundras över henne nästan varje dag. Min dotter, som är den egentliga ägaren blev lite rädd då Alice bet henne en dag. Så hon vågar inte lyfta med handen. Hon brukar lägga in en liten plastlåda i buren och lyfta upp den. Det tog bara nån gång så fattade Alice att kliver hon in i den, får hon komma upp. När vi sedan lägger tillbaka henne på sama sätt, så går hon ut snabbt, men sedan går hon in igen och sitter och väntar på att vi ska lyfta upp henne igen! Hon är väldigt aktiv och behöver massa motion. Vi testade en hamsterboll, ja vi vet att hon egentligen ska vara äldre men hon har fått vara där lite korta stunder. Samma där, så fort vi sätter ner bollen så kryper hon in och väntar på att få komma ut :) Jag gillar denna lila varelse mer än jag trodde jag skulle :)

Elsa
0

Gnagare är underbara djur! :) som du säger, dom är riktigt kloka :) kul att du gillar henne 🙂

Anna4077
0

Dom är fruktansvärt charmiga :)

Anna och taxen Max

ebbamedruby
0

haha, samma sak med mig. slutar aldrig förundras, deras matförråd etc. ruby har lärt sig att om jag sitter vid skrivbordet och hon klättrar upp på buren så får hon gosa ;)