Hjälp!!
Min systers man häntade "happy drops" godis till min hamster fast han hämtade fel.. Han hämtade kanin godis tror ni jag kan ge den till min hamster??! Snälla hjälp ge svar så fort som möjligt
Är ingen expert, men tror inte det kan skada hamstern, leta i huset efter eventuella rester och släng de! ;) Men ge inte mer godis då det är onyttigt även fast det var till kaniner igentligen!

Det är ingen fara att ge kaningodis till hamstrar, men man får tänka på att dom där dropsen är just godis så det är aldrig bra att ge för mycket. :) Dom där dropsen är det oftast samma i bara att dom har olika djur på framsidan för att det ska locka just den kunden som har det djuret. Själv köper jag både kanin och marsvin godis till mina då dom ibland har roligare smaker än det som finns det hamstrarna. :)
Jag brukar säga att allt ätbart du kan ge kaninen kan du även ge hamstern men inte tvärtom eftersom hamstern är allätare och det är inte kaninen. ;)
// Nathalie
Glöm inte att tänka på socker och salt halter. Vet hur det skiljer sig från kaniner men det är något man ska hålla koll på till hamster speciellt om man har dvärg med tanke på socker.
Anna och taxen Max
Du får gärna använda dig av bättre titlar istället för "Hjälp!!". Låter mer som din hamster håller på att dö. Så jag rekommenderar att du skriver mer vad inlägget handlar om i titeln och inte chockar alla.
Det är nog ingen fara!
Jag håller med #4. Väldigt många som bara döper rubriken till "Hjälp!" stället för vad det handlar om. Kanske vi kunde gjort någon artikel om att döpa rubrikerna - på rätt sätt?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.