Carefresh
I en zoobutik här i närheten kan man köpa Carefresh. Det finns i olika färger m.m.
Men min fråga är: vad ska man ha det till?
1. Blanda ut det med spånet
2. Ha som underlag i buren istället för spån
3. Ha som bomaterial
4. Annat
Jättetacksam för svar.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
På många engelska videos på youtube så har nästan alla det, och då till underlag ;) Men om man vill använda det väljer man ju själv. Jag tycker att det är onödiga pengar då det kostar retså mycket. Och det är bara vanliga färgat papper. Då köper jag istället STL (pappersströ) på granngården, för hälften så mycket pengar. Men man får ju prova och se, du kanske gillar det ;)
#1 Precis, jag har ju 2 hamstrar med så om båda ska ha det som underlag blir det mycket pengar. Men tror ni att det blir bra att ha som bomaterial + blanda ut lite i spånet?
Det tror jag hamstrarna skulle gilla ;) De kanske samlar pappret då och använder till bomaterial, det är ju en bra aktivitet.
#3 Ja precis!
Jag hade det i husvagnen till min hamster. Tyckte det var jätte bra men dyrt. Man kan absolut använda det som bomaterial. Jag har också blandat det med spån och det funkade jättebra. Man kan ha det "ensamt" som Bottenmaterial med.
Anna och taxen Max
Vart kan man köpa det 🙂?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Idag har jag köpt Carefresh! Den 27 ska jag lägga upp en video på Youtube där jag visar när jag lägger in det i buren. :)
#6 Jag köpte mitt på Kristianstad Zoologiska.
#6 På Zoo.se kan man beställa. Har en förpackning här som ska i, bara jag städar buren. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus