Vilka grenar ger ni?
Hej!
Vilka sorts grenar ger ni era guldhamstrar att gnaga på?
Där jag bor finns bara björk, rönn, hägg, sälj, asp, tall och gran. Någon lönn och mindre buskar, t ex vinbär finns i min trädgård.
Vad kan man ge av dessa egentligen?
Sälj är toppen, även Salix som är en typ av pil.
Björk funkar om man aktar sig för topparna under pollensäsongen.
Fruktträd som tex äppelträd fungerar.
Just nu ger jag rosbuskar men självklart tar jag bort varenda liten tagg samt alla blad.
Tack för tipset! Ger man grenarna med blad och allt? Förutom rosenkvistarna då förstås.
Jag ger grenar från fruktträd mest. Med blad och allt. Det ger bra aktivering tycker jag att de får lukta och smaka något nytt. Kvistar från bärbuskar med bär och allt går jättebra, särskilt när bären är mogna, förstås. Min kanin gillade grenar från bok och oxel också, men det har jag inte testat till hamstern ännu. Jag ger även maskrosblad och våtarv, som är ogräs i trädgården.
Miss Emmi's uppfödning
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se
Jag brukar ge med blad ibland men oftast utan. Beror ju på hur mkt de är vana vid och så :) Eftersom mina får massor av grönsaker varje kväll tycker jag inte det är nödvändigt med ännu mer grönt. Det är dock helt okej, inte farligt liksom^^,
Ok, tack för infon. Någon som vet om rönngrenar är okej? De har jag störst tillgång till.
Från mitt äppelträd och även från plommon innan det blommade. Man kan även köpa tjocka pinnar från djuraffär, det är rubys favoriter. har gett från ros en gång och det var inte jätteuppskattat (ta bort taggarna).