Tumör, böld, knöl, svullen testikel?
Hejsan,
Någon med erfarenhet från vad rubriken lyder? Han har haft den en liten tid, och jag börjar nu blir orolig vad det egentligen kan vara. Kika på bilden. Han är 1,5 år.
Ska nog kontakta veterinär till veckan utifall att, så, ytterligare en fråga - tips på veterinärer med god hand med gnagare i Stockholm?
…han äter som vanligt, gör sina behov och verkar må som vanligt också.
Det ser ut som en tumör i testikeln, men man kan aldrig säga säkert! Det bästa är nog att uppsöka veterinär! :) Lycka till!
En bra veterinär i Stockholm ska vara Roslagstulls veterinärklinik. Jag har ingen erfarenhet själv, då jag inte bor i dom trakterna, men vad jag hört ska dom vara bra.
Så ring till dom och hör efter iaf. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Kan rekommendera Djurkliniken Roslagstull. De var helt fantastiska när jag var där!
Tack allesammans! Blir att ringa dit och försöka få en tid till veckan. :)
#5 Lycka till och hoppas på att det inte är för allvarligt. ❤️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Update: Var till veterinären på Roslagstull och fick en operationstid för honom. Det var en typ av hudnybildning (den satt inte på testikeln utan just på sidan av), men nu är den bortopererad och ingreppet gick hur bra som helst! :) Var inget problem med narkosen som det oftast sägs. Kalaset gick på 1900kr (+ 650kr för undersökningen), men jag tror att vi alla hamstervänner här förstår att det var värt det! Rekommenderar verkligen deras djurklinik.
(För er som hittar den här tråden som har liknande "problem" - kolla upp det. Några dagar innan operationen skavdes "bölden" lite och det kom lite blod, så det var ju tur att jag hade en kommande veterinärtid)
Här är en bild från dagens veterinärbesök.
Men gud va skönt att det gick bra :) … Själv har jag nog lagt närmre 2000-2500kr på veterinär för mina små (veterinärer är rätt billiga här) och det tycker folk är väldigt mycket… men vad gör man inte för sina små
#7 Cred till sånna hamsterägare som dig! 👍 Tur att allt gick bra och att han mår bra! 😃