Vilken sand köper ni?
Jag brukar köpa chinchillasand på Hornbach, 2 kg för 45 eller om det är 65 kr, men med just nu 6 hamstrar så hade det gärna fått vara billigare än så. Vart köper ni Sand? Läste nånstans att biltema hade nån bra?
Mvh Angelica.
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Bauhaus har sandlådesand som funkar kanon, den använder jag till min guldhamster. 20 kg kostar 49 kr🙂. Tror även Jula har blästersand som funkar och som du säger även Biltema. Den vet jag dock inte vad den heter.
Behöver oxå tips. Även om vi bara har en ;) bauhaus säger du, men 20 kilo, hur får man hem det?
#2 Har också den sanden, pappa lägger den i bilen bara, det är en liten säck fast med mycket Sand :)!
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#2 Jag kör säcken i kundvagnen och sen i bilen:-) Visst är den tung men det går. Hemma har jag den i en stor tunna och häller över lite i taget i en mer lätthanterlig burk.
Jag köper hamstersand från djuraffären. 25kg får jag för 400 ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
jag köper chinchilla badsand från versele laga i djur butiken
Blästersand från Jula. 25 kg för 69 kr. Jättebra och exakt samma som djuraffären säljer för 19 kr kg!
Samma som #8 - blästersand från Jula. 25 kg för 59:-.
(Konstigt att det kan skilja i pris trots att det är samma kedja?🤔)
#9 Jag kommer nog i håg fel, 59 kr låter bekant :-)
Jag tar Sand från stranden och silar den! Det funkar jättebra! Billigt och bra!:)
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Köper alltid sån här: http://www.grizzlyzoo.se/smadjur-ovrigt-Vitakraft/vitakraft-sandy-badsand-chinchilla/
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag köper chinchillasand, på ett ställe där jag bor kostar det 8 kr/kg eller något sådant😃
Beök gärna min blogg, och kanske lämna en kommentar?♥ http://vivve.blogg.se/ blogg om foto & vardag
#15 den hade jag tidigare och den tycker jag är jätte bra men dyr. Ska köpa den sen :)
Anna och taxen Max
jag köper den från djuraffären, men efter denna tråden kommer jag nog köpa från jula eller hornbach :)
Köper från Fäboden 25 kg för 85 kr! Chinchilla Sand!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Apropå sand… Ska bli hamsterägare om några veckor och undrar; de här sandbaden som många har till sina hamstrar, är de både som toalett och bad att putsa pälsen i? Gör hamstern verkligen både och i samma bytta, de som annars är så renliga? Eller har men en toalett och ett separat bad? Och så undrar jag om kattsand inte funkar till toaletten?
Förlåt dumma frågor, men jag vill verkligen lära mig :-)
Ingen kattsand! Det gjorde min granne och hennes hamster åt kattsanden och fick en förgiftning… Det finns grovare toalett Sand som hamstern inte brukar bada i ;)en sådan hade ja och ett separat sandbad med chinchilla Sand. i den kissade han aldrig ;) annars så behöver du nog ingen toalett min första hamster kissade och bajsade alltid i ett hörn där Hampströet var. Men det får du själv bestämma :)
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Jag har inte Sand utan hamster trä ,jag vet inte exakt vad det heter:P min hamster älskar det😱❤
#20 yes. min hamster kissar oftast i ett hörn och sen kan an ta bort typ hälften av sanden och lägga i ny varje/varannan dag, ;)
Jag använder Bauhaus-sandlådesand just nu, funkar utmärkt. Har även provat Biltemas Sand, och den funkar lika bra.
#20 Jag har två ställen till min hamstern. En toalett där hos kissar, och sen även ett sandbad där hon rullar sig och inte kissar. Så det är lite olika från hamster till hamster.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus