Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1119 ggr
guanabana
6

Tussan, aka Zafrina

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ju inte skrivit en tråd ännu för min nya hamster Tussan, aka Zafrina från Hamsterlycka. 😮

Jag har ändå haft henne ett tag nu, sen februari. Men nu när jag har en ny dator kan jag äntlingen ladda upp filmklipp som jag filmat. Gamdatorn orkade inte med att hantera videos och kameran har svårt att hinna fota henne när hon svischar förbi utan att hon bara blir ett blurr.

Zafrina fick föresten sitt nya namn Tussan efter att jag hade stått och pratat med henne bredvid buren ett tag innan jag förstod att jag stod och pratade med en papperstuss.😇Numera tar jag oftast på mig glasögonen innan jag gullar med henne, hehe.

Här i videon gömmer hon sig under sandskålen efter att ha tunnlat runt i spånpellets. Om ni undrar över den lila/rosa-tonen i filmklippet så beror det på kamerainställningen. Det var lite av en ögonblicksfilmning så jag brydde mig inte så mycket om det just då.

Frosstis
0

Vilken underbaring!😘

guanabana
0

#1 Jag vet, hon är en liten charmig bushamster! 😃

luddtuss
0

En sån sötnos!!!

Hamsterlycka
0

Åh vad söt hon är! :') Och vad stooor hon blivit! <3

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

guanabana
0

#4 Ja, hon har blivit ännu större nu sen senaste inlägget men det är mest bara fluff, hihi. ;) Jag har verkligen inte hunnit med att kika in så mycket på det här forumet. Strax efter att jag fick köpa henne av dig så fick jag ett heltidsjobb (vikariat), det ovanpå mina heltidsstudier. Förhoppningsvis hittar jag mer tid nu till höst när mitt vikarit tar slut och jag "bara" har studier kvar. Ironiskt nog så har jobbet gett mig en chans att tjäna ihop pengar så jag kan känna mog trygg med att starta en uppfödning, men istället har jag inte tiden som krävs för det. Så det slutade med att jag valde bort det. :S Jag vill tacka dig för att jag fick köpa hamstern av dig, det har hälpt mycket och fått mig att orka både jobba och plugga sammanlagt 200%. Det är så mysigt och avslappnande att få gulla med henne om kvällarna när jag kommit hem. Men jag lär nog inte försöka på mig heltidsjobb och studier igen, puh!, det har varit tufft. :P