Burbygge expedit
Nu äntligen är burbygget igång! Var först tänkt att det skulle bli av en byrå, men hittade ingen som jag tyckte va tillräckligt stor…Sen bev det tänkt att det skulle bli av en garderob, men det hittade jag inga till salu nära mig…Då fick jag tips om att göra av expedithylla från ikea och kom då på att jag hade 2 stycken hemma! Så nu är de påväg att bli hem åt min lilla guldiskille Ruben :)
Väggarna som bildade småhyllorna är borta, och det blir 2 stora fack i varje hylla. Genom dessa kommer det bli hål och rör så killen kan röra sig mellan alla facken. Det kommer även bli ett rör från ena översta hyllan ner till ett akvarium på golvet fyllt med jord och Växter, så är iallafall planen ;) Kommer visa bild längre ner hur det är tänkt :)
Häftigt, det vill jag följa!🙂
Enda som är jätteviktigt att tänka på med expedithyllorna är att ytterramen endas är tunn skiva sen massa pappers grejs inuti, och där bör man sätta ett rör eller något annat som gör att de inte kan ta sig in i hyllan, och kanske tar sig ut, men kul med fler som gör ett sånt här projekt =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Följer :D
Jag skulle sätta fast någon typ av vaxduk eller våtmatta material i botten och kanske 5-10 cm upp på kanterna för att underlätta städning skydda trät mot eventuell kissfläckar eller vatten.
Anna och taxen Max
Jag skulle sätta fast någon typ av vaxduk eller våtmatta material i botten och kanske 5-10 cm upp på kanterna för att underlätta städning skydda trät mot eventuell kissfläckar eller vatten.
Anna och taxen Max
Verkligen spännande, detta vill jag också följa! 🙂
Live
Laugh
Love 
Spännande! Jag följer ditt intressanta bygge :-)
Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.
:3
Detta vill jag följa! :)
Jag läste guldfiskkille och fattade ingenting.. :P
//frida
#11 😂Oj vad jag skrattade när jag fattade vad du menar!
#7 hela insidan kommer bli klädd med vaxduk :)
Gissade att du tänkt på det :)
Anna och taxen Max
*Tass*
Hur har det gått? :)
Följer:)
// Elin-li,
Tass
Tyvärr står burbygget still…Har inte haft möjlighet att åka in till byggmax och köpt bakstycke och material till luckorna….Men till veckan ska det förhoppningsvis komma igång igen! :) Kul att så många vill följa! ^^
Spännande :)
Bara lite OT men jag har också en Zippo-hund ;)
Nej men va trevligt! Vad är din Zippohund för sort? :P
En blandis mellan schäfer/rottweiler/labrador. Så han är väl modell större än din antar jag :)
Ja han är verkligen modellen större! Min är blandning mellan Amerikansk cocker spaniel, sheltie och PON :P
Hur går det nu? :) Nyfiken =)
Tyvärr står burbygget still just nu, har inte haft tid, är kattvakt, hundvakt till 7 siberian huskies, jobbar och så ta hand om alla mina egna djur…
sen ska jag till borås nästa vecka så då blir det inte så mycket burbygg heller x)
så just nu vet jag inte när bygget kommer tas upp igen, förhoppningsvis i slutet av månaden!
Det här är nog den bästa saken jag har läst. Jag ska kämpa tills jag dör bara för att kunna ha en sån där bur… 🤪 Lycka till <3
Bestämt mig för att lägga ner detta projektet…ni får gärna följa de nya planerna i den här tråden:
http://hamster.ifokus.se/discussions/5211ed08ce12c4613900301d-nytt-burprojekt
:)
Tass