Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1235 ggr
Emmyy99
0

BEBISARNA HAR KOMMIT HJÄLP!!

Idag när jag tittade hos min hamster var det lite blod hos henne! Jag öppnade boet och hon klev ut… Där låg flera ungar! Jag stängde snabbt boet och la tillbaka det och henne! VAD SKA JAG GÖRA? Snälla hjälp mig får panik! När får jag täkna dem? När går de ut ur boet? Hjälp!!

Emmyy99
0

Räkna dem ska det stå! :)

jossa5
0

Börja med att ta det lugnt. :)

Ge mamman lite extra mat så hon får i sig näring som behövs för att ge alla bebisar mjölk. Stör inte mer än nödvändigt.

Kan inte säga en specifik dag du kan räkna, men vänta ett par dagar så kan du nog snabbräkna när mamman är ute och äter.

Hoppas det går bra!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emmyy99
0

#2 Tack så mycket! Ciwi, som är mamman är väldigt tam! När hon var ute i sandbader gav jag henne en skål med massa gott och lyckades sedan räkna ungarna! Det verkar som att det är fem och alla lever! :)

MissEmmis
0

Grattis till ungarna!

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Emmyy99
0

#4 Tack så mycket! :)

ElviraNym
0

grattis!

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Emmyy99
0

#6 Tackar!! :D

Hamsterlycka
0

Hade du kanske läst på lite mer om hur man gör när de kommer hade du nog inte fått panik, bara ett tips till nästa gång. 😛

Stör och rör inte alls under de kommande två veckorna, det är först då du kan börja gosa och göra de tama. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Emmyy99
0

#8 Jag här läst på läst på jättemycket innan när jag trodde hon var dräktig! Visste dock inte att hon var det nu så blev extremt chockad när jag såg bebisar i boet och helt plötsligt glömde jag allt jag läst, haha :) Tack så mycket, längtar!! :D

Hamsterlycka
2

#9 Jaha, ursäkta! Missade att det var en oplanerad kull. Förlåt! 😟
Aja, grattis till kullen iaf! 😃

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Emmyy99
0

#10 Haha, ingen fara! Tack så mycket! 😄 :D