Sniffar väldigt mycket, blind?
Hej, som det står i rubriken.. Jag har tagit ut lilla Melvin 2 gånger med ett mellanrum nu och han har börjat sniffa väldigt väldigt mycket vart han än går och undersöker saker mer än vanligt då slog tanken mig… "Kan han vara blind?.." Jag vet inte hur man kollar sånt själv så jag provade vifta en hand framför honom men han kunde ju reagera på skuggan så jag kom inte på något annat sätt att kolla det på.. Vad tror ni? Är jag bara konstig som inte vet att en hamster sniffar mycket :| Han är 1 1/2 men jag vet inte säkert. Väldigt tacksam för svar då jag har märkt andra förändringar såsom att han sluta äta som han brukar helt plötsligt men nu har han börjat igen och nu har han slutat äta saker jag alltid gett honom som gnagarstång som han är galen i. Snälla hjälp :'(
Hm, han kan ju ha fått förändrad syn, inte blivit helt blind, men ser sämre. Sen har det nog med ålder att göra också. Även om 1,5 inte är jättegammalt, så kanske han börjar vara trött och inte lika pigg längre.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Tack för svar #1 jag hoppas att han inte är blind utan att det har med åldern att göra :'( vi får hoppas att han inte visar för mycket förändringar nu för matte börjar flippa ur..
Ingen fara! Förstår att du är orolig. Jag håller tummarna att han bara har lite dålig syn! Men om så är fallet, tänk på att inte möblera om för ofta, så han kanske tappar bort sig.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#3 tack det ska jag inte göra :)