Vet ni vad de är?? HJÄLP!
Hej jag köpte min hamster från blocket, jag tror de är en Guldhamster, när jag tog hem den så såg min Mamma att den inte har så mycket päls på Vissa ställen, man kunde se lite av skinnet ni vet? Är alla hamstrar så? Eller vad tror ni?
Hur gammal är hamstern? Det är inte särskilt ovanligt att de kan få glesare päls och ibland även nästan kala fläckar när de blir gamla.
Guldhamstrar har doftkörtlar på höfterna. Det kanske är dom du hittat?
Anna och taxen Max
Min hanster är 8 månader gammal när jag köpte den så visste han inte när den föddes :/ hur kan jag veta? Den kan ju inte vara 8 månader hela tiden
Jag råder dig att till nästa gång kolla upp så du vet hur en frisk hamster ser ut och inte köper av vem som helst, finns väldigt många oseriösa på blocket tyvärr som säljer sjuka och skadade djur. Han/hon kan ha sagt att den är ganska ung för att lättare sälja den, det vet man aldrig.
Men ifall jag var du skulle jag ta med den till en veterinär och få den undersökt i vilket fall. Veterinären kan säkert avgöra hur gammal den är på ett ungefär genom att titta på päls osv. Och så får du ju veta om den är frisk.
Hoppas allt går bra med din nya hampis.
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#3 När köpte du den?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Tack så mycket jag köpte den: 1:a Augusti
det kan också vara så att inte ägaren har städat på lååång tid. då kan hamstern må dåligt och tappa päls.
#6 Men om du köpte den 1 augusti och den är 8 månader då, så kan du ju säga att den har födelsedag den 1 januari, så vet du när den blir lite äldre.
Det är ju dessvärre omöjligt att säga utan att veta, men då vet du iaf att 1 september så är hamster ungefär 9 månader. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#8 precis så gjorde jag när jag köpte min. Funkar jätte bra
Anna och taxen Max