Har börjat bitas :(
Min lilla dvärg hamster Molly har börjat bitas mitt i allt utan någon anledning.
Vad ska jag göra?
Kan det vara något fel? :(
Kan någon snälla hjälpa? Jag vet inte vad jag ska göra då hon mitt i allt började bitas och nu känns allt helt hopplöst :(
Vad kan det vara?
Kan det varit så att dina händer luktat annorlunda? Om du precis ätit så tror kanske Molly att det är mat eftersom det luktar så.
#2 tror inte det eftersom jag hade precis tvättat händerna före det :(
(Förresten, har just köpt ett nytt hus ch springhjul till Molly, kan det ha något med det att göra?)
De börjar vara aggresiva när de är osäkra men låter konstigt att hon har börjat bara så där, har det inte hänt ngt då? T.ex en katt, hund eller unge som kan ha skrämt henne?
// Pabblo
Vi har ingen katt eller hund. Bara lilla Molly. Tror inte något har hänt eftersom jag är själv ett barn och brukar AAALLTTIID vara snäll men Molly :/
Kan det ha med ett nytt hus och springhjul att göra?
Låter konstigt, jag byter ofta inredning till min hamster och han tycker att det är kul med lite nytt. Eller ja till han ser att jag har varit i hans matföråd;P
Men till frågan.. så har jag faktiskt ingen aning om vad som kan ha hänt:S
// Pabblo
Jag är sååå lässen :( vet inte hur det ska bli me henne nu :(
Men börja hålla på med henne som du gjorde när du precis fått hem henne, så kasnke hon blir snäll igen, muta med lite godis!.
// Pabblo
Jo det är kanske bra att göra :) tack.
Förresten, hon har oxo börjat dricka massor just då jag var och tittade till henne drack hon och en stund sen drack hon oxo.
Kan det vara nåt allvarligt?
Om de dricker mycket är de sjuka då?
Allvarligt och allvarligt det beror på hur mkt mer hon dricker än vanligt. Min brukar sitta ett bra tag och smaska på sin vattenflaska.
Verkar hon ha ont?
// Pabblo
Nee inte tror jag det :/ Hon går/springer normalt och gör allt som normalt utom med bitande.

hur gammal är hon?
hur länge har du haft henne?
Hon är ett år i slutet av December alltså den 31 på nyårs afton.
Har haft henne i ett år i Februari.

då kan det inte bero på könsmognaden. vissa kan få för sej att bitas då och det måste tränas bort.
hon är ju så gammal nu att könsmogen blev hon för länge sen så orsaken bör vara nåt helt annat.
kanske är hon sjuk,har ont.
har du varit förkyld el magsjuk så kan hon ha fått det fast lindrigt.hon kan då vilja vara ifred och sova sej frisk.
kan också vara nån annan krämpa.
avakta en tid å se hur hon blir.
blir hon inte snällare igen så undersök henne å se om du kan hitta nåt tex tumör,dålig lukt etc.
Tack för hjälpen :)
Ja men hur går det då? blir det några framsteg?:)
// Pabblo
Bits hon fortfarande eller har det blivit bättre?
Nu bits hon inte alls längre :) Bara om man alltså har nån slags doft på sig kan hon smaka lite men inget farligt :) tack för all hjälp.
#20 Härligt att det gått åt rätt håll :) Bra jobbat! Grattis.
Min hamster är 1 år och 8 månader och har helt plötsligt börjat bita mig och det har hon inte gjort förut.
Min hamster brukar sparka upp en massa spån i matskålen varje gång jag häller på mat. Så fort jag ser att det ligger en massa spån i matskålen häller jag ut spånet och fyller på ny mat. En gång när min hamster var uppe och grävde i spånet såg jag att hon hade sparkat upp en massa spån i matskålen och därför fyllde jag på mat och tog bort spånet från matskålen men när jag tog tag i matskålen bet hon mig. Och det var typ för 3 dagar sedan och hon biter mig fortfarande fast jag inte rör hennes matskål. Vad ska jag göra?