Foderhjälp.
Jag har skrivit gör längesedan om att jag behövde få mer min ena hamster i vikt och sysselsatt mig med detta projekt. Men icke. Jag får han inte att gå ner ett gram! I den tråden fick jag tips på Foder som jag försökt leta upp men inte hittar någonstans i Helsingborg . Har varit i 3 stora djurbutiker men icke. Så nu tänkte jag blanda eget Foder istället. Men vad ska jag ha i för att det ska bli ett bra baddades utan förmycket socker och onödiga kolhydrater så att säga? Han får motion, han får inte frukt, inte ärtor osv mer än väldigt sällan. Men detta är ohållbart, han behöver verkligen gå ner. Just nu äter han hamster selective men nä. Hjälp?
Jag kan inget om att blanda eget men har du frågat de i kassan på djuraffärerna om de kan köpa in? Där jag köper från har inga problem med det :)
#1 jag har gjort för läänge sen men kommer tusan inte ihåg vad jag hade i… Det är också en idé faktiskt :) får väl fråga
Men är han fet, eller är han kanske bara lite större och behöver ha sin vikt?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#3 han är fet. Han har fått vit fattyeye på köpet av vikten. Har inte vägt han på senaste men sist vägde han 75 om inte mer om jag minns rätt.