Hamster iFokus

Hamster

Etiketterdvärghamsterskötselburar
Läst 479 ggr
Häxrosen
0

Skaffa dvärghamster

Hej Jag är väldigt sugen på att skaffa mig några små dvärghamstrar (vintervita) och har läst runt en del. Men jag skulle gärna vilja träffa några hamstrar innan jag skaffar egna, så undrar om någon här vet något ställe i/runt Trollhättan där jag kan komma på besök. Kan vara träffar, utställningar, djuraffärer eller privatpersoner. :) Sedan har jag några frågor och funderingar som jag inte lyckats hitta "rätt typ av" svar på. (kräsna jag ;) ) - Hur många hamstrar har du och vad ungefär lägger du i månaden på din/dina hamstrar med allt inräknat? - Hur mycket torrfoder går det ungefär åt i månaden, i kg mått för två hamstrar? - Är det lätt för/ofta som hamstrar gnager sig igenom ikea samla lådor? Skulle ni rekommendera dom som permanenta burar eller bara tillfälliga vid t.ex. städning, flyttning, mm. - Kan man flytta hamstrarna mellan två hem om man har två burar på vardera ställe med ungefär samma inredning så de känner igen sig? Hur långa resor ungefär klarar de i sådana fall av? (Vet att inga djur gillar att resa/flytta på sig för mycket och att alla djur är egna individer men om det verkligen skulle behövs. Undrar mest om hamstrarna kan ta skada av det om de skulle bli aktuellt.) För nu är detta vad jag kan komma på så väldigt tacksam för svar. :D

• Redigerat 2021-06-06 10:41 av Herveaux