Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 669 ggr
[RedHood]
0

Glastaket gick sönder!

Nyss för ca en halvtimma sedan så hände det som jag borde ha varit orolig över. Sambon skulle sätta tillbaka min guldis och stödjer sig mot ramen på akvariet (det ligger en glasskiva på för att Mewtwo inte ska klättra upp) och plötsligt hör jag ett kras. Jag hoppar upp och blir chockad över vad jag ser, skivan har gått av på mitten och i flera bitar. Mewtwo sitter i en kartong precis under där glaset gått sönder och vi försöker få henne att stanna kvar där inne men hon får lite panik och känner sig inträngd så hon gör allt för att komma ut och hon lyckas. När sambon försöker få tag i henne skär han sig på en glasskärva och börjar blöda. Min mor springer in och hjälper till, hon är ju den enda som inte har panik. Efter att sätta Mewtwo på soffan, tömma ut hennes torrfoder som jag precis lagt in och även barnmaten som jag också precis lade in. Hade även bytt sanden så fick byta igen. Sambon tar ut hälften av spånet och byter ut det. Nu har han skuldkänslor och Mewtwo har lite smått panik och även jag. Hon är lite röd om ena tassen men ser inget sår, blod eller liknande så inga skador som tur är! Vi ska hålla koll på tassen men det kan vara så att hon ser ut så bara.

Klarar_Hogberg
0

Oj, hoppas alla mår bra nu. 🙂

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

[RedHood]
0

#1 Tack för omtanke! Jo, det börjar bli lite bättre. Mewtwo har lagt sig i sin vilarkartong och kommer ut ibland och är bara utmattad :) Kommer väcka henne när jag vaknar för att se så hon lever så jag är väldigt paranoid :/ Måste verkligen skaffa annat tak!

jossa5
0

Oj, det var mindre bra! Tur att det gick bra för alla iblandade! :) (Ja, relativt bra, hoppas din sambo inte skar sig så farligt)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Hamstern Edit
0

Oj vilken tur du/ni hade, jag hade fått panik! Besök gärna min hamsterblogg, det är värt en titt! http://hamsternedit.blogg.se/

Beök gärna min blogg, och kanske lämna en kommentar?♥ http://vivve.blogg.se/ blogg om foto & vardag

[RedHood]
0

#3 Ja, riktig tur! Kunde ju ha gått mycket värre så jag förstår vad du menar! ;) #4 Jo, vi fick panik alla tre! Tack alla för omtanke! Någon som har tips på bättre tak?

jossa5
0

#5 Jag skulle rekommendera gallertak. Då finns det ju alltid bra med ventilation. Man kan köpa en rulle nät på Jula, för inte så mycket, 69 tror jag. Då får man 5 meter, av ett rutigt nät som är 11 eller 13 mm i fyrkant.
Allt annat nät jag hittat är jättedyrt.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[RedHood]
0

#6 Åhh varför tänkte jag inte på det! Får kolla om jag har Jula i närheten annars får jag fixa det på annat sätt :) Är jätte rädd att samma sak ska hända så måste fixa det snart.

emma_147
0

oj nemen gud vad läskigt!  hoppas alla mår bra nu

[RedHood]
0

#8 Mewtwo sover som en stock, blängde bara på mig när jag försökte väcka henne innan för att kolla ifall hon lever haha, sambon har ont och det blöder fortfarande lite men annars mår alla bra :) Tack för omtanke!