Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 681 ggr
Cafesinner
0

Macy har börjat "prata"? O.o

Haha, jag sitter här och skrattar åt Macy men jag tänkte ändå kolla om någon vet vad hon håller på med.
Förut när hon var ute på golvet i mitt rum tyckte jag höra henne tjuta/pipa så blev jätteorolig men när jag tittade till henne satt hon bara och tvättade sig helt lugnt.

Nu på natten släppte jag ut henne igen för jag kan inte sova. Då är det första hon gör att rusa runt som en duracell-kanin och ta små glädjeskutt. Detta är normalt för henne då hon är en väldigt aktiv tjej och inget verkar onormalt.
Anyhow - samtidigt som hon gör såhär låter hon typ som när man klämmer på en "tutig" hundleksak. Wyyt, wyyt wyyt, ni vet? Haha jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva det. Har aldrig varit med om att en hamster låter om de inte har ont eller är rädda… Någon?:)

annakarin_li
0

Min ena tjej brukar prata med mig ;). Men hon låter som en ekorre. Har bestämt mig för att det är bara när hon är glad på mig som hon pratar ( men misstänker att hon ibland är ganska sur när hon inte får som hon vill….)

Anna4077
0

Aw va gulligt. Roffe kan också ha små ljud ifrån sig ibland utan att han är rädd eller så men väldigt sällan :)

Anna och taxen Max

Anna4077
0

Aw va gulligt. Roffe kan också ha små ljud ifrån sig ibland utan att han är rädd eller så men väldigt sällan :)

Anna och taxen Max

hikaru
0

Totoro (guldis) brukar göra ett ljust kurrande läte när jag pratar med honom ❤️

//Sara

hikaru.se

Klarar_Hogberg
0

Men vad gulligt, kan du inte filma? 🙂

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

[GeeGee]
0

Den dagen min hamster började kurra, var den dagen jag insåg att han hade fruktansvärt ont men var för snäll för att bita mig eller säga ifrån. Istället kurrade han och hackade tänder. Så den dagen fick han somna in så det var en tumör som ätit upp delar av hans revben…

Så jag är lite små rädd när jag hör någon av mina hamstrar låta…vilket iofs inte är så konstigt.

Anna4077
0

#6 usch va läskigt

Anna och taxen Max

Cafesinner
2

Haha kan tyvärr inte filma för jag har ingen filmkamera:(
Men igår strök jag henne över ryggen och hon ställde sig så antar att hon är brunstig och låter för att hon och Yuki delar golvyta att motionera på. Det luktade säkert manligt;) 
Senare så stod hon och "fnös" på golvet så svarade han "fnysfnys!" uppe i buren hahaha. Askul.

Anna4077
0

Haha sötnosar :)

Anna och taxen Max

Nellzy
0

Min lillasysters hamster brukar pipa ibland, men när man kollar vad det är så är han som vanligt?