Råd till alla som använder spån
Vill bara råda alla som använder spån till sina hamstrar och andra djur att de på granngården säljer 4x400l spån för 249kr tycker att det e väldig billigt =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Jag köper inte spån från Granngården längre, för alla balar jag fått har luktat jätte starkt.

Eller så köper man en hel bal på Naturnära för 60kr. Det är riktigt billigt.

#2 Finns naturnära i flera delar av Sverige ? Hur stora balar är det ?
Eller så besöker man ett sågverk där man ofta kan få hem många kubik gratis.
Mvh Ellenfyrkant
#3 Visst menar du "hyvelspån" och inte sågspån nu? 
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

#3 Ingen aning, finns i Göteborg. Vet inte hur mycket det är i en bal, men det är ju sådana balar man köper till häst. 1m höga och tunga som satan.
#5 Tror balarna är på 500L. I alla fall den balen jag har, kommer från Hornbach.
// Sofia
#5 Jag har bara köpt STL-strö på Naturnära och nu när jag har fått bort allt spån från lägenheten funderar jag på att köpa en bal i alla fall för att dryga ut STL-ströet med, åtminstone till marsvinen. Verkar spånet ok? Dammar det mycket och luktar starkt eller är det överkomligt?
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

#7 Samma spån som finns på Zoo-kompaniet och andra ställen.

#4 Båda delar.
Mvh Ellenfyrkant
Jag använder en stor bal från granngården, vi har det till kaninerna oxå. Tycker inte det luktar starkt.
min pojkväns mamma har hästar o använder sådana vita rektangel balar :D så jag har fri tillgång till spån :3
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com