Mat igen då..
Eftersom hamsterhusse sonen är bortrest är det återigen jag som är hamstergeneral hemma. Även tanter som jag kan bli hamsterbitna tydligen😉
Jag vet att man inte skall ge alltför mycket fet mat men visst kan man ge en nöt då och då? I går fick hamsterdamen en paranöt och det uppskattades storligen. Hon får försås grönt varje dag också och ibland en bit knäckebröd, förutom hamsterblandningen då. Har gett henne pellets ibland men de verkar hon mest hamstra och inte äta så mycket. Är det något annat hon bör få?
Hamsterdamen i fråga är en vanlig svartvit hamsterdam från djuraffär, ca 8 månader gammal. Hon får springa lös i ettt hamstersäkrat rum ca en timme dagligen.

Bara man håller koll på vikten så kan man ge en bit nöt då och då, bara det inte blir så mycket att det stör kosten.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Som #1 skriver så en nöt ibland går bra. Men annars låter det som att hamsterdamen får mat så att hon klarar sig.
Man kan ge lite rå nötfärs om man vill det, lite ägg eller pasta (inte så ofta dock). Men vanligt grönt och hamsterblandningen funkar alldeles utmärkt. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus