Akut hjälp!
jag har nu märkt att en av mina små ungar visar sig vara typ 3 gånger mindre än alla andra å svagare än dom med!
precis som att han inte får tillräckligt med mat från mamman
och därför undrar jag om jag kan ge stackaren nått ( typ som välling eller nått) som kanske kan få han att bli lite starkare och får en chans att växer till sig
hjälp skulle verkligen uppskattas i detta läget då jag verkligen inte vill förlora den lilla ungen!
Jag har inte gjort det själv, men jag har för mig att man kan köpa kattmjölk för kattbebisar och ge. Det är dock svårt att få dom att leva med bara stödmatning, men det går ju att prova.
Förhoppningsvis är det någon som kan svara bättre, vad det faktiskt heter snart.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Finns kattungeersättning att köpa, finns royal canins och en sort på Apoteket, detta kan man ge som stöd, vet inte hur gammal den lilla är? Har själv aldrig stödmatat, men är små mängder i taget som gäller :)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Ringa en veterinär och fråga vilken sorts ersättnings du ska ha.
Men jag tror man kan ge ersättning.. 🙂
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
3# han är ca 12 dygn gammal
och tack för svaren! får åka å köpa det så får jag hoppas att han klarar sig:)
Men då ska det inte va några problem att stödmata, men kattungeersättning är bra :)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
en till fråga! hur ofta ska jag ge han de?
Hej Julia!
Jag har bara erfarenhet av kattungar, och då brukar man ge var fjärde timme, hela dygnet. Kan vara tufft att gå upp på natten, men var fjärde timma från morgon till kväll skulle nog hjälpa den lille. Man kan ställa en väckarklocka eller timer så att man kommer ihåg.
Miss Emmi's uppfödning
Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se
måste bara meddela att den lilla stackaren inte klarade av natten utan när jag skulle mata han idag så va han tyvärr död! 😕
men dom 10 små liven som är kvar växer ruskigt snabbt! å alla dom ser ut att må bra iaf :)
#8 Åh, så tråkigt. Men du gjorde ju allt du kunde för den! ❤️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag skulle tagit dom till veterinären om man inte hade kommit på själv! Lycka till :)