Vad är tam för dig?
Ja precis som det står i rubriken är min fråga, vad är tam för dig? Vet att tam är olika för nästan alla skulle därför vara kul att se vad det betyder för er!
jag gissar att tam för mig är att man kan lyfta upp hamstern och kela och gosa med den men alla hamstrar är ju olika så dem blir ju olika tama:)
När hamstern inte är skygg och inte bits
När någon säger "min hamster är tam" så tar jag för givet att den inte bits och att den trivs med människor. Om någon säger "min hamster är handtam" så tar jag för givet att den trivs i handen, går att klappa ochlyfta + att den trivs med människor och nte bits såklart! :-)
Jag tycker som #2 :)
Hm, det är ju en lurig fråga, vill hålla med som #2 säger, men jag hade ju en Djuraffärshamster som var tam, men hon bet iaf. :/
Men ja, i dom flesta fall ska dom gå att handskas med utan problem, och inte bitas heller.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Att den litar på dig. Man ska kunna lyfta den och mysa med den utan att den är rädd och bits!
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag tycker att min hamster är tam just för att hon kommer ut ur huset när man gräver lite i spånet, bits aldrig. Somnar i min famn osv. :)
Live
Laugh
Love