Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 678 ggr
Amun-Ra
0

Lunas sista kull

För en tid sedan fick jag hem den mest bedårande och enorma hona som jag sett på ett antal år. Hon var en svart dominant spot satin LH hona och den mest underbaraste lilla ängel som jag kunnat få hem till min ave. Helt bedårande temperament, hyper social, äslkar mer att gosa än äventyr och alltid med ett helt sjukt bedårande leende på sina läppar.

För en tid sedan så parade jag henne! Tyvärr dock blev det inte som jag hade tänkt mig. Dubbel-Matcho var inte det minsta intresserad av att para en kraftig hjätte till hona. Han såg mera rädd ut och förvirrad som om han trott jag blivit fullständigt galen att jag valt henne, hjätten för honom att para.

Så jag fick lov att göra något som är mot mina stränga rägler tyvärr! Visst, jag hade Bolt, en creme LH rexbärare. Men han passade ju inte med en svart hona. Och eftersom den ända normälfargade hane jag hade att välja på var en rex KH så hade jag inget annat val och jag fick tyvärr göra något som var mot mina avels principer och det var LH och KH parning…

18 Juli föddes 9 små söta hamster bebisar här och alla har överlevt den mest kritiska överlevnads perioden. De är 5 dagar gammla idag…

Mamma Luna, eller The Big som hon igentligen heter är en stor svart ds satin LH hona.

Pappa Tezcatliopoca är en stor kraftig och fin normalfärgad KH rex hane.

Det finns 4 ds och 5 vanliga, svart och nf färgade…Ungarna är rexbärare…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

[GeeGee]
0

Hej hej! Det är ingen sin kommer få rex päls? I så fall är jag intresserad av en lh rex hane =)

Fiona1234
0

Jag tingar direkt om det kommer en rex hane! Haha har letat desperat efter en! :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[GeeGee]
0

Yes Fiona…denna gång är jag äntligen före dig i kö =P

Fiona1234
0

#3 HAHA vi är med överallt så fort rex näms :P :)!

[GeeGee]
0

Ja men eller hur…mitt öga söker av efter ordet "rex" överallt ^^

Fiona1234
0

Haha mitt med :)!

Amun-Ra
0

Tyvärr blir der nog Inga krulltottar i denna kullen. Mamman bär inte på Rex Vad jag kan se. Ungarna kommer dock att bära på Rex anlaget.Rex kullar kommer längre fram. Men skulle en rexbärare vara av intresse så är det helt ok att lämna intresse. Man har ju en chans att få rexar om båda föräldrarna bär anlaget även om chansen är större om ena föräldern är Rex och den andra bärare av Rex.

[GeeGee]
0

Tyvärr är jag endast intresserad av en rex bebis då jag inte är uppfödare utan vill ha den som sällskap, även om det kan bli kul att ta en kull på.

Men om det nu råkar bli någon rex så är jag i alla fall väldigt intresserad så hör av dig =D

Fiona1234
0

Varför tror du inte det blir någon rex? Pappan är ju rex :)…

Emmyz
0

BÅDA föräldrarna måste bära på rex om det ska komma i kullen. Eftersom mamman troligtvis inte bär på rex så kan det isf inte komma i kullen. Mvh Emmy :)

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

Fiona1234
0

Okej, tack :)!

Amun-Ra
0

Det är fyra hanar och fem honor alla är normalfärgade vissa nf mörk. Hanar nf ds nf ds satin nf ds satin nf mörk satin Honor nf ds nf mörk satin nf mörk satin nf satin nf Hrlagen vet jag inte förrän lite senare…

Amun-Ra
0

Bilder kommer om en vecka..