Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 5819 ggr
cleia80
0

Hur många hamstrar har ni?

Precis som ovan, hur många hamstrar har ni och hur många är pojkar resp. tjejer? Ålder på dem, färger? Är de med stamtavla allihop eller köpta i djuraffär?

Vår lilla creme lh-hona är köpt i djuraffär. Född i dec. 2012 och utan stamtavla, men jag ska kontakta affären och höra vad de vet bakåt. Tror det är ägaren som föder upp själv.

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Frosstis
0

1 hane, creme bandad korthår :) Några månader, kanske ett halvår. Adopterad från djurskyddet så ingen stamtavla :)

[einstein99]
0

Jag har en dvärg och ska snart skaffa en guldis :)

[Wilbur]
0

6 dvärgar, 4 pojkar och 2 flickor. Två pojkar är snart 3 månader, en dam och en herre på drygt 8-9 månader samt två skruttar 1,5 + Hela högen är indirekt från djuraffär :)

Olivia8383
0

1 guldis, en tjej. Ca 5 månader, stamtavla. Hon är från uppfödare. ❤️

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Twisted_T
0

Jag har 2st guldisar.

En creme Lh hona, ca 1½år med stamtavla och en Silvergrå umb Lh hane, ca 1½år med stamtavla han också :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

MaaariaS
0

2 Guldhamstrar båda hanar.Den ena är en brunörad sobel långhår och den andra är sobel långhår,båda har stamtavla.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Roonja
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

3, snart 4 guldhamster pojkar, Flingans On My Mind brunörad rödögd silvergrå umb långhår satin, egenuppfödd, Flingans The One And Only silvermink lh, egenuppfödd, Queens Frodo sobel bandad kh och snart Peppar nf umb rex satin lh.

1, snart 2 guldhamster tjejer, Bluebell(Tofflan silvermink sa lh, egenuppfödd) och snart Tehya silvermink bandad lh. 

Och 2 dvärghamstrar, Flingans Kquattro Agouti pearl hon och Flingans Hight Hawk sapphire hane. 😃 Egenuppfödda våda 2. :)

Bilden är på Frodo, 2 år och 3 månader.  😃

Rebornbabyn
0

Jag har 2 guldhamstrar.

Honan heter Hanna och är 6 veckor, chokladfärgad rex med stamtavla.

Hanen heter Cocos och är 1 år, offwhite bandad KH utan stamtavla.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

luddtuss
0

En guldhamster, Zimba❤️ 6 veckor idag:) Han är creme sö, långhårig och har stamtavla

[evilewa]
0

Jag har 5 snart 6 hamstrar. 3 pojkar; silvergrå umb satin LH, nf ba ds LH och silversvart ds LH 2 flickor: nf LH Rex och créme sö LH och den 3:e på väg nf umb LH

panini
0

Vintervita:

Vilgot: Sapphire

Ture: Sapphire

Freja: Agouti

Maja: Agouti (Ägs av Ewa Lindberg)

Irma: Agouti Pearl

Gretchen: Agouti 

Cookie: Agouti

Kalyani: Agouti

Gulldhamstern:

Fridolf: Silvergrå Homozygot

Alla är från Uppfödare och har stamtavla, orkar bara inte skriva in deras namn som står i stamtavlan ;P

Zvintos
0

Hanar
* Zvintos Brimer, svart korthårig hane på snart 2 år och 3 månader. Egenuppfödd med stamtavla.
* Caddo, silvergrå bandad långhår satin hane på snart 1 år och 7 månader. Har stamtavla.

Honor
* Zvintos Always Sunny "Alwa", silverchoklad bandad korthår satin hona på 2½ månad (född 13/2). Egenuppfödd med stamtavla.
* Zvintos Awesome Girl "Sally", silvergrå homozygot umb korthår satin hona på 2½ månad (kullsyster med Alwa). Egenuppfödd med stamtavla.
* Slugawoo´s Puffin, silvergrå brunörad korthår hona på snart 9 månader. Har stamtavla.
* Minnie, normalfärgad skp dominant spot långhår hona på snart 9 månader. Har stamtavla.

Samtliga är såklart guldhamstrar. 🙂

goldenhamsters
1

En guldhamsterhane vid namn Coco Popz Tom Toolbox, han är 2,5 år, creme, sö, LH. Kommer från  Coco Popz med stamtavla :)

Och två vintervita systrar som bor ihop, Mapilamis Fideli och Hoppetoss. De är 1,5 år gamla :)

Mvh Alicia.

cleia80
0

Tack för alla svar och även bilder, supersöta hamstrar ni har! <3

Gur4m1
1

1 hona, ca 9 veckor gammal från Vildvittrans hamsteruppfödning. Hon heter Lara och har färgen Sapphire.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

jossa5
0

Har en dvärg just nu, vacker liten tjej! Och i augusti så blir det nog en guldhamster med. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Potatisen
0

Har nio guldisar och tre campbells. Tre av guldisarna är från uppfödare och övriga sex gulisarna och de tre dvärgarna har jag själv fött upp. Det är sju honor och fem hanar. Alla har stamtavla.

Hilmalm
0

1 dvärg agouti, Vinter Signe 11 månader.

snart blir det 2 till en hona som ska heta Mary Night och en hane som ska heta Willy Wonka <3 :-) + Willy och Mary ska få ungar

nadilda
0

Jag har tre stycken dvärghamstrar. En Hybrid tjej, en rysk vintervit tjej och en rysk vintervit kille. 

🙂

UlrikaD
1

7 guldhamstrar, 3 hanar och 4 honor. Och 1 campbells dvärghamster.

Samtliga har stamtavla och en av guldhamstrarna är egenuppfödd som kommit tillbaka till mig igen då hans ägare inte kunde ha kvar honom längre.

NaDa...
1

Jag har en guldhamster.
Min första hamster, en gul KH pojke på 1 år och 7 månader som heter Brage. Han är från uppfödare och har stamtavla. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[etsan]
1

Har bara två dvärghamstrar! De är två ryska vintervita honor. Färgerna är sapphire och aguti pearl. Båda är asmysiga och snälla, helt handtama och har aldrig bitit någon. De är från uppfödare (Snögatans hamsteruppfödning, ingunn_1996 här på forumet) och jag har stamtavla. De är ca 4 månader gamla (födda 16 januari!)

Gerro
0

3 guldhamstrar, en hane & två honor.

Charlotte, Nf umb ds LH.

Topas, Offwhite ba KH.

Marie, Sg ds LH.

[WiieSoet]
2

Jag har en guldhamster tjej på 11 veckor. Hon har fått namnet Uppi - Då hon ÄLSKAR att klättra.  Ingen stamtavla då hon är köpt i en djuraffär. Vet faktiskt inte vad hon har för färg. Antagligen Mink, silver blandat med choklad? 😐

Jenny Belenos
0

Fem guldhamsterhonor; Mapilamis Joline 110404, creme lh, Mapilamis Xana 120312, caramel lh, Mapilamis Xusan 120312, sobel lh, (Lumis hamstrar) Anastasia 130310, creme lh, (hamsterhusets) Lyra 130120, silvergrå ds sa lh.

Två hanar ute på foder: Mapilamis Melker 130213, caramel lh & Mapilamis Teddy 130213 sobel bö sa lh.

Sedan ska jag snart hämta tre vintervita, två honor från Snögatans uppfödning och en från Mapilamis. Det ska bli väldigt spännande! 😃

jmellberg
0

Jag har en, Holger Jigglypuff, normalfärgad, satin. han e en hane. :)

annakarin_li
0

Har 2 guldhamstrer honor. Busan är 1,5 år och Smulan på 7 mån

[Iyen]
0

Vi har tre roborovskis som hatar varandra. Pojkar hela bunten. (Börjar bli tröttsamt)

Hamsterlycka
0

#24 Ser ut som dove korthår. :) Otroligt söt!!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[WiieSoet]
0

#29 Säger mig ingenting 🤔 
Jo hon är ett riktigt charmtroll 😂

Rebornbabyn
0

#30 Vadå: säger mig ingenting? :)

Roonja
2

#31 antar att hon menade att färgen inte säger henne någonting. :)

#30 En dove är en svart rödögd. Alltså en svart hamster med röda ögon. pp (genotypen för rödögd) bleker ner färgen kan man säga. Tycker även jag att det ser ut som en dove, ev en silverdove. Alltså en dove med silver anlag. :)

[WiieSoet]
0

#31 hon skrev ju "Dove korthår", det jag menade med att det inte säger mig någonting. Ingen aning hur en sådan ser ut 😉

Slog upp det på Google och fick fram massor med bilder på råttor/hamstrar som är gråa med stora öron. Väldigt lik henne faktiskt!

Rebornbabyn
0

#33 Haha, okej! Jag är inte heller så bra på färger :P

BlackandBlue
1

Mina två sötnosar här hemma!

Överst är Ronnie! Normalfärgad hande! f. mars - 12

Under har vi Leo! Normalfärgad bandad f. 18 Oktober - 12

Mamma: Juliet och pappa: Ronnie 

Juliet har jag inte kvar här hemma längre då hon inte fungerade i aveln längre

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Roonja
1

#35 Wow, vilka härliga bilder! 😃 Superfina båda 2! 😍

Hamsterlycka
0

#33 Jaha, förlåt om jag var otydlig. Menade att hennes färg ser ut att vara Dove och hennes hårlag korthår! :) Dove är så sjuuukt fina!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

wolfgirl82
0

Här hemma bor 2 guldhamstrar och 1 Roborovski dvärghamster

Guldhamster honorna:
Belinda - F 2011-08-20
Bernina - F 2011-08-20

Kullsystrar som flyttade hit till oss som pensionärer. Två underbara tjejer. Tror jag fick med stamtavla på dem. Fast för mig är det inte så viktigt då jag enbart har hamstrar som sällskap.

Roborovski Hane

Turbo - F. 2012-09-01
Turbo hittade jag här på iFokus då han behövde ett nytt hem och så hamnade han hos oss. Söker med ljus o lykta efter en kompis åt han utan resultat hittills iaf.
Ej stamtavla.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Wellcraft
0

5 hamstrar.

2 guld 3 dvärg.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cafesinner
0

Hmm. 

Har en guldishane som är Offwhite LH Satin (BÖ)
Och så en guldishona som jag aldrig kan hålla ordning på färgerna på eftersom det är så mycket ord x) Uppfödd hos Wellcraft här ovan iaf, så hon kanske kan påminna mig ^^,
Tror det är något med cinnamon/vit/bandat/skpd x'D Vettefan… Hon har iaf världens sötaste prickar i örat *_*

[RedHood]
0

En guldhamsterhona vid namn Mewtwo. Ca 8 veckor gammal och färg vet jag inte riktigt, har för mig att det hette band och är silvergrå tror jag. Är köpt av en familj som fick oväntad kull på 12 och finns ingen stamtavla.

neapeaw
0

Två hamstrar,

En hona vid namn siw, hon är svart Lh

och en hane vid namn Mapilamis Älvis , han är Silvergrå Lh

båda har stamtavla reggat i shf:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Wellcraft
0

#40 Hon är normalfärgad bandad sköldpadd dominant spot långhår :)

Glömde skriva att mina pågar är champagne ds lh, silverdove satin kh, agouti & saphirepearl

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

WiieSoet
0

Hej, tog bort min konto ett tag men nu är jag tillbaka. Har ni lust att ta bort mina inlägg? Vill börja om på nytt :)

[hamster kompis]
0

1 Dumle guldhamster ser ut som en vanlig guldis född januari

ebbamedruby
0

en guldhamsterhona! ruby

DenLillaTofflan
4

#44 Tror inte riktigt dom kommer ta bort din inlägg bara för att du vill börja om på nytt. Jag tror bara dom tar bort inlägg om det är någon som har skrivit något taskigt t.ex :-)

NinjaKakan
0

3 stycken :) 2 dvärgar och 1 guldhamster. Med en ev. dvärghamsterhona påväg in i familjen också. Vi får väl se. :)

WiieSoet
0

#47 men om jag verkligen verkligen vill det borde dom väl göra det? :/

Jessiegirl1811
0

Jag har två guldhamster honor, Chanel och Lilla Hjärtat. Och sen så har jag tre dvärghamster hanar, Chunky Monkey, Tvål 1, Tvål 2. :)

http://ask.fm/JessicaReips

Frosstis
1

Fortfarande min guldis!

Dvärgis1234
0

Kokos är 7-8 månader gammal och är en vintervit dvärghamster hona som är köpt från djuraffären utan stamtavla

Annsen
0

Just nu har jag ingen hamster men jag har haft 2 dvärghamstrar:

Kiwik: Agouti Pearl. Vintervit hane ( blev 2 år )

Niwu: Sapphire. Vintervit hane ( blev 2,5 )

Jag ska få 2 dvärghamtrar om en vecka.

Lakrits: Svart Campbell.

Sot: Svart Campbell.

Längtar så mycket :)

cleia80
0

Jag har nu 5 guldhamstrar. =) En hona och hennes tre ungar, varav två är tjejer. Plus en obesläktad hane. Kommer behålla en av ungarna, de andra söker egna hem.

Allihop har snart stamtavla.

[etsan]
0

Två vintervita dvrärghamstrar. De är honor och systrar. De har stamtavla och är reggade i SHF. De är födda 16 januari och är från Ingunn (Snögatans hamsteruppfödning). Deras fullständiga namn är Snögatans Blue Light(agouti pearl) och Snögatans Lollipop(Sapphire) men de kallas för Stella och Nova.

djurflikkan
0

min lille kille heter rambo. och åldern på han? vet jag inte. men för ca 22 veckor sedan köpte vi han i en djuraffär. ( djurmagazinet

Mimmi_Lola
0

Jag har två guldhamstrar; Lola som är normalfärgad bandad på ca. 1 år och tre månader och Snurran som är normalfärgad på ca. 2 månader!❤

Med vänlig hälsning, Mimmi

NinjaKakan
0

Nu har jag fyra :) 3 pågar och en tös :)