Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 2281 ggr
Dvärgis1234
2013-07-28 12:25
0

Zoo hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har haft min nuvarande hamster sedan i februari hon är en vintervit dvärghamster hona och är hur underbar som hest blev tam på bara några dagar aldrig gjort något dumt men tyvärr köpt från zoo……. på Hisingens zoo vid den stora leksaks affären… 

Jag vet att man inte skall avla eller ta upp en kull på hamstrar som är köpta från zoo pga att man inte vet om det finns några dåliga sjukdomar i släkten…

Men vill så gärna avla min sötis HON är ju snäll o bra men…

Jag har hört att hamstrar mår bra av att få minst 1 kull i livet.

SNÄLLA INGA DUMMA KOMMENTARER DÅ KAN NI LIKA GÄRNA KLICKA VIDARE :( !

jossa5
2013-07-28 13:21
1

Hamstrar klarar sig lika bra att inte få någon kull.

Men jag råder dig att inte ta en kull på din hamster, oavsett hur snäll hon är. Du vet ju inte vad som finns i hennes bakgrund. Det kan ju finnas sjukdomar eller sånt som inte visat sig på just din hamster.

Och är hon en vintervit och inte en Hybrid? Har du stamtavla på henne? Då dom allra flesta hamstrar från djuraffär klassas som Hybrid, just för att ingen har stamtavla och vet helt hundra på att det är just en vintervit eller campbells.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

LinneaJohaanson
2013-07-28 15:06
1

Sen har du inte riktigt något mål med avlen, varför ska du sätta en kull med massa hamstrar till världen? För att dom är söta, och för att hon är snäll? Finns det ingen riktig anledning så ska man inte ta kull, finns alldeles för många djur som inte får några hem och och oftast är det sånna kullar som folk tar bara för att det är kul eller liknande!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se