Något era hamstrar inte tycker om?
Nu efter jag har haft min hamster ett tag så märkte jag att det är något hon verkligen inte tycker om…och det är mina fötter! Om hon är ute i sängen och ser min tå så biter hon. Jag vet verkligen inte varför, lite roligt ändå.
Så jag kom på, finns det något era hamstrar verkligen inte tycker om? Kan ju både vara något som är lite ledsamt eller något roligt.
Mina hamstrar är positiva till det mesta.
Men Skrillex gillar inte att bli fasthållen på rygg och i början när han fick kattgräs HATADE han det, han var livrädd. Det släppte efter en stund dock.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#1 Mewtwo tycker inte om att bli fasthållen heller men måste ju för att hålla koll hur hon mår.
Tyckte han bara det var läskigt då? :o
Roffe tycker det var läskigt att vara ute. Sen gillar han inte fryst broccoli men älskar färsk. Han gillar inte att känna sig instängd heller. Kan inte ha tex en låda som hage utan det måste vara två som han kan gå emellan. Det kan vara samma yta som tex en låda men han måste kunna gå från ett ställe till ett annat
Anna och taxen Max
#3 Gulligt ändå :) Tycker det är väldigt gulligt när man verkligen ser deras personlighet, trodde faktiskt aldrig att det skulle vara en så stor skillnad mellan hamstrar men det har jag märkt nu :)
#4 väldigt gulligt :p men komplicerat att motionera honom :p tycker också det är super härligt att dom har såna personligheter. Många tror att dom är "hjärn döda skade djur" men det stämmer inte alls. Det är precis som en katt eller något annat djur med egna personligheter.
Anna och taxen Max
#5 Ja, precis! Om man jämför min dvärg jag hade innan och med Mewtwo nu så var Cookie lugn (förutom när hon fick sina hyperattacker) kunde ändå gosa med henne och Mewtwo är bara hyper, går inte att gosa med, hittar alltid något sätt att springa undan och rymma XD Och hon hatar fötter O.o
Och när man får höra andras hamstrar, så gulliga personligheter :3
Uppi hatar att ligga på rygg, om hon inte vill sova förstås. Då kryper hon gärna in i armvecket och rullar självmant över på rygg. Där ligger hon och myser i flera timmar! 😂
#7 Va gulligt och vilken tur du har! Får aldrig mysa med Mewtwo, hon är för sprallig >.<
min hamster gillar inte plåster hon sliter av det ^^
Min hamster gillar det mesta xD Men gillar inte det mesta heller ;) Han gillar inte att gosa, att ligga på rygg (men vilken hamster gör det egentligen?), att bli fasthållen och att vara i rasthagen. Helst vill han bo inne i min garderob helt själv.
#9 Haha va gulligt XD #10 Haha liten grinig hamster? ;) Ändå gulligt men kanske lite jobbigt för dig då :)
#10 Avicii har inget emot att ligga på rygg.. gärna kli på magen också.
Hans smeknamn "trasdockan" förstår man varför han har, han är så lugn, rar och mysig.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Min hamster gillar inte heller att ligga på ryggen hon får typ panik….någon som vet hur man gör för att ta "bort" den rädslan??
Håller med #13 , Skulle också vilja lära henne att det inte är farligt att ligga på rygg. Har testat att ge belöning när hon ligger på rygg, men det slutade bara i ett envist sprattlande och lite smånafs i fingrarna.
#13 och #14 tror inte det är något att träna bort utan det är en instinkts grejer. En utsatt position liksom.
Anna och taxen Max
#15 Håller med dig. Även fast Skrillex är jättetam så vägrar han ligga stilla på rygg, är nog rätt ovanligt med individer som gillar att ligga på rygg och bli kliade på magen.. Har aldrig varit med om det förr i mina tio år som hamsterägare.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Hej, tog bort min konto ett tag men nu är jag tillbaka. Har ni lust att ta bort mina inlägg? Vill börja om på nytt :)