Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1413 ggr
Sara1214
0

Förstelnad hamster hjälp!

Hej! Idag så skulle jag och min kompis hålla på med min hamster som är ca 0,5 år gammal. Han är jätte pigg och liksom springer runt. Men Idag var han förstelnad. Riktigt. Och man kunde sätta honom i olika ställningar och han bara satt där. Min kompis blev helt förskräckt och utropade "ååå VILKEN TAM HAMSTER!" han satt still med öronen rätt framåt och det värkande som han var väldigt hos sugen. Sen gick vi ner till soffan och där var det fart framåt. Och sen gick vi upp och då hände samma sak. Sen släppte vi ner honom och han rörde sig rätt lååppnnnggggsssaaammmt. Och sen full fart igen nere. Alltså? Vad är det han försöker säga mig? Haha, det var lite skumt..:)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Sara1214
0

Snabba svar uppskattas!!

Alexinas
0

Har du en hund eller liknande? Jag passade nämligen en guldhamster för någon vecka sedan och han vart liksom också helt förstelnad och rörde sig jätte långsamt. Men han gör tydligen så när han känner lukten av hund berättade hans ägare. Men efter ett par, tre dagar gick det fort men när han var i samma rum som min hund så gick han jätte långsamt och man kunde göra i stort sätt vad som helst med honom.

ElviraNym
0

Samma här jag har skilda föräldrar och min papap har en hund ( Bella ) och när han är bortrest så passar jag henne och då kan min hamster bli förstenad men sedan när lukten försvinner är hon uppe och springer.

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Sara1214
0

Ja, jag har katt. Men katten kommer inte in och inte gjort tror jag .. Men har en hane som står bredvid, men det är ju också en guldhamster?;)

Gerro
0

Har han aldrig träffat kompisen förr?
Kan vara så att hon luktar lite annorlunda än vad han är van vid. Topas brukar också frysa när han hör konstiga ljud, så det kan också vara en orsak.
Men tror inte att du ska behöva oroa dig.

Anna4077
0

Dom gör det när dom blir rädda. Spelar liksom "död".

Anna och taxen Max

[RedHood]
0

Mewtwo brukar göra så när hon springer runt i sängen. Om jag ligger ner och rör mig lite så blir hon typ "chockad" ett tag och sen börjar hon igen.

Sara1214
0

Ja, men det är inte riktigt så. Han liksom var förstelnad ett längre tag. Och sen gick han ett steg och stog sen still igen ..

[RedHood]
0

#8 Kan vara som de andra sa, att det kan vara den andra hamstern som luktar eller gör ljud eller liknande. Har han gjort såhär länge eller började han nyss? Vet inte så mycket men kan gissa

[GeeGee]
0

Min hamster gjorde så när min hund kom för nära, dvs de låtsas spela döda

The Idizen
0

Har du möjlighet att flytta den andra hamstern till typ toaletten i några dagar? Och se hur din andra hamster reagerar, alltså om h*n fortfarande blir förstelnad?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Sara1214
0

ahh, kan testa. se hur han är idag :)

JuliaSK
1

Min hamster gjorde också så om man lekte med honom i sängen, eller om man gjorde något oväntat ljud (typ skramlade till med disken) :) då blev han helt förstenad ett tag och man kunde då klappa och röra honom hur mycket som helst utan att han reagerade!

The Idizen
0

#12, gör du så. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Sara1214
0

Nej, men igår kväll va han sig skälv igen och sprang runt. Måste ha varit några konstiga ljud. Men han var riktigt "tam" i sättet. Tack för all hjälp!

Curlys
2

Hej!

Du är helt 100 säker på att det är en hane du har? Och inte en hona som var i brunst? Isåfall kommer hon göra likdant var fjärde dag. Då står de helt förstelnade, med halvslutna ögon och svansen rakt upp. 

mvh Anna

Sara1214
2

#16 ja!!! Man ser pungen till 100%