Hamster iFokus

Hamster

Etikett: rysk-vintervit
Läst 685 ggr
+Ellie+
2

Är hon sjuk eller dräktig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har dom senaste dagarna varit lite orolig för min dvärghamster.😕Hon har fått en bula mellan framtassarna, och jag har ingen aning om vad det kan vara! Hon har även blivit mer aggressiv, ex skulle fylla matskålen och hon attackerade mig (detta har hon aldrig gjort förut). Hon äter mer än vanligt och samlar mycket mat i boet, och håller ibland på att bygga i boet/utanför!

Tacksam för svar! Är väldigt orolig..😭( Kan det vara en tumör?)

Denna kommentar har tagits bort.
Sakura88
0

Det där ser inte bra ut, tror ni ska boka ett besök hos veterinären snarast!

Denna kommentar har tagits bort.
+Ellie+
0

Okej, vad tror du att det kan vara?🤫

Sakura88
0

canser, fett böld, kan vara en inflammation svårt att säga ärligt talat. Hade det varit min hamster så hade jag åkt (gått då vi är grannar) till veterinären så snart som möjligt. Den bölden kan ju störa hennes motorik. Kan vara så att hon har ont, därför humör bytet.

+Ellie+
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för tipset! Ska försöka kontakta någon så snart som möjligt!😐

Vet ni varför hon drar in nästan allt spån i huset!? Det finns nästan inget vid ex hjulet, sandlådan, utan allt ligger utanför huset/ i. ..

jossa5
0

#6 Har hon nåt mysigt att boa med i huset? Typ toapapper eller så? Annars kan det ju vara därför, för att hon vill ha mjukt och mysigt där inne. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

+Ellie+
0

Hon har lite toapapper inne i huset! Då är det nog för att hon vill ha det mysigt!🙂

DenLillaTofflan
0

Hon är nog inte dräktig iallafall 😛

Om jag var i din situation så skulle jag boka tid hos vetrinären 🙂

Sakura88
0

Hon är väldigt söt i alla fall :)

+Ellie+
0

Dräktig är hon verkligen inte! Tack! Sakura88